Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

V tomto dalším pokračování kultovního Vetřelce, mě pokaždé potěší především výborná Sigourney Weaver, pohledná Winona Ryder či hláškující Ron Perlman. Ze série se však bohužel vytratila tíživá atmosféra, kterou se pyšnily první tři díly, což považuji za největší mínus. Naopak stvůra, jenž se objeví v závěru, mi (narozdíl od některých uživatelů) rozhodně k smíchu nepřijde. Komu ano, měl by asi vyhledat odbornou pomoc. Je to kvalitní film, který je díky další změně na pozici režiséra, pojatý opět trochu odlišně. P.S. V rozšířené DVD verzi je unikátní závěrečná scéna s pohledem na zničenou Paříž a zbořenou Eiffelovu věž, která film povyšuje o třídu výš a dodává mu mrazivý motiv. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý vetřelec je sice nejhorším kouskem z celé tetralogie, ale pořád je to ještě výrazně nadprůměrný přírůstek do scifistického žánru. Má zřetelně odlišnou atmosféru od předchozích tří dílů - není to komorně hororová záležitost jako jednička nebo trojka, ani akční militaristická podívaná typu dvojky, jde spíš o komiksově laděnou barevnou podívanou, kde nechybí ani v komiksu často používané humorné nadlehčení, případně sebeparodické momenty. Komiksovému pojetí odpovídají i charaktery, setkáme se s bandou typově různorodých kosmických pirátů, s úchylnými sebestřednými vědci a bezohlednými mostrózními armádními důstojníky. Celé to ale má tu chybu, že už nejde o žánrově čistou podívanou, ale o nevyrovnané dílko, kde se objeví řada skvělých momentů, jako je tolikrát fanoušky opěvovaný záběr podvodního střetnutí v zatopených záchodcích nebo souboj na žebříku ve výtahové šachtě, jenže silná místa se střídají s rozpačitými momenty, jako je použití nepovedeného mutanta a především odbytý závěr, který je bezkonkurenčně nejslabší ze všech dílů. Zkrátka a dobře, scénář byl spíchnutý moc narychlo. Na rozdíl od předchozích dílů nefunguje ani z logického hlediska, když si člověk spočítá, co všechno stihli vetřelci (včetně výstavby hnízda), za hodinu a půl, kdy se příběh v reálném čase odehrává, to je opravdu k neuvěření i pro zažraného fanouška. Herecké obsazení je nadstandardní, Sigourney Weaver je jako vždy skvělá, Pinon zábavný, Perlman záporně charismatický a Winona Ryder křehká. Celkový dojem: 70 %. Jean-Pierre Jeunet je výborný režisér, ale čtyřku Vetřelce měli přece jen svěřit někomu jinému. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Země… taková díra!“ Upřímně, raději bych byl na ní, než na vesmírném korábu se dvanácti naštvanými vetřelci. To má pak i taková Ellen Ripleyová plné ruce práce. Zde přitom vystupuje skoro jako ikonická postava, které stačí pronést jedno dvě slova, aby divák uznale pokývl hlavou. A jaká je zatím poslední epizoda Vetřelce? Mno, ono to hodně záleží na vašich očekáváních. Mi například nedělalo problém akceptovat jej jako svižnou vesmírnou „požíračku“ s minimem opravdu strašidelných scén a inovací vůbec. Ale pokud jste velkými fanoušky alespoň prvních dvou dílů a s pohledem na jméno „delikátního“ francouzského režiséra Jean-Pierre Jeuneta vám ukápla chtivá slina, nejspíš vás zklame, že ke koukání není v podstatě nic víc než věčně uslintaní alieni a sexy Winona (nesnažte si to dávat do souvislosti :). Také jsem čekal větší „úchylnost“, bohužel, krapet odvázanější je pouze likvidace posledního mimozemského bastarda. Narozdíl od Fincherova Vetřelce nepůsobí tenhle tolik chaoticky a brzy po začátku vám bude jasné, kam a jakým způsobem směřuje. Minimálně podvodní akční scéna (jakkoliv za vlasy přitažená) byla bravurně zrežírována. Takže na Hollywood ucházející, na Vetřelce lehký podprůměr. Jelikož mám Hollywood radši než Vetřelce, volím sympatických 70% Zajímavé komentáře: tron, MIMIC, Tayen, PALINO ()

Melies 

všechny recenze uživatele

5 / 10 Pomerne okatá snaha za každú snahu nájsť spojivo medzi tretím a štvrtým dielom nebolo to, čo ma naštvalo najviac - na môj vkus tam votrelcov ukazovali až príliš často, čo trochu podkopalo atmosféru (tie scény pod vodou fakt príliš nemusím), no čo je horšie, postavy sa mi zdali až príliš 'placaté' - nie síce tak, ako v Aliens vs. Predator, no na druhej strane k prepracovanosti mariňákov z dvojky majú ešte ďaleko. A bolo by to možno aj za dve *, nebyť zvlášť nechutného konca, ktorý sa mi, čuduj sa svete, z celého filmu páčil najviac - bolo to také nechutné, až to bolo krásne. A toho mutanta mi bolo normálne ľúto... ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Sakra, nikdy by mě nenapadlo, že po třech skvělých dílech může následovat takováhle blbost. Ze začátku je to docela dost velká nuda, do které jsou násilím vtlačeny rádoby vtipné hlášky tvrďáka Rona Perlmana. Jediné co bych mohl vyzdvihnout je herecký výkon Winony Ryder. Za tuto první část snímku bych dal odpad, ale pak se to trochu zlepší, vlastně ta nejlepší část snímku je narvána do posledních pár minut. Příběh sám o sobě je jakousi škaredou potvorou svíjející se v předsmrtných křečích. Nebudu to dál rozpitvávat, protože tenhle film je opravdu k pláči, někdy jsem měl dokonce pocit, že se chce Jean-Pierre Jeunet jen vysmát původním dílům, kterým tento bratříček opravdu nesáhá ani po kotníky. Kromě brakových situací a zbytečných scén bych ale mohl ještě dát jednu malou pochvalu za podvodní sekvenci. Ne, že by byla nějak dobrá nebo napínavá (film sám není ani trochu napínavý, jen se snaží mnohokrát překvapit) nebo zvláště povedená, ale je to prostě první scéna odehrávající se pod vodou v celé Vetřelčí teď již pentalogii. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Součástí kostýmů hlavních postav je i obuv španělské značky New Rock, která vyrábí boty pro metalisty, motorkáře či gothiky. (ČSFD)
  • Celosvětová premiéra proběhla 6. listopadu 1997 v Paříži. (Varan)

Reklama

Reklama