Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Ukázkový příklad toho, že ne vždy je několikáté pokračování skvělého filmu parazitující masturbací... :-) Čtvrtý díl přinesl zcela nový rozměr - monstrum s prvky člověka, člověka s prvky monstra. Opět se vrací akčnost, navíc okořeněná vtipem ("Země? Ta strašná díra?" či neškodný malý pavouček, jenž málem způsobil infarkt borcovi, co právě odpráskl vetřelce...). Je dobré, že si ságu nevzal na svá bedra jeden režisér a čtveřice geniálních mágů si nedovolí vykrádat sebe navzájem. Každý díl = naprosto jedinečná forma. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Pro skalní fanoušky atmosférické (a pro mě nudné) jedničky přesně mířený kopanec do rozkroku, pro všechny ostatní, kteří si už dávno zvykli, že každý režisér přinesl do Vetřelčí ságy něco vlastního, jen logický vývoj směrem k odlehčenějšímu podání, které místo dusné atmošky a temných chodeb exceluje geniální sprškou hlášek by Joss Whedon, velmi chytrým pohledem na odosobněnou Ripleyovou a výtečnými akčními intermezzi, přes jejichž efektnost (honička pod vodou) nejede Nostromo. ()

Reklama

Faustka 

všechny recenze uživatele

Po čtvrté: a ještě k tomu v naprosto netradičním stylu. A proč ne, když se režisérského povelu „action!“ ujal právě Jean-Pierre Jeunet, který se nebál patřičně odvázat… a pojal vetřelčí sérii s francouzským šarmem i nadhledem, a připravil tak fanouškům nejedno překvapení. (-----) Co mě pokaždé dostane: hláškující Ron Perlman, útěk vetřelců, pod vodou, Ellen Ripley 1 – 7(nedostaly šanci), Ellen Ripley 8(v pozici matky zabodovala)…. prostě všichni do jednoho jsou k nakousnutí (i se sladkou Winonkou). A mým favoritem se stává: ..... Čumáček ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si včera (25. 4. 2009) znovu hodil DVD do přehrávače, očekávaje že tato repríza upevní mé čtyřhvězdičkové hodnocení či jej dokonce zvýší na pětihvězdu, ale dopadlo to přesně opačně a musel jsem jít s hodnocením níž. Absolutně mi nevadí zápletka se vzkříšením Riplyové (ne tak už z prstu vycucaný příběh o ataku vetřelců na vojenskou vesmírnou loď) ani člověko-vetřelčí mutant (vůbec není k smíchu). To co mi na čtvrtém pokračování Vetřelce vadí, je scénář, respektive způsob jakým je v něm popoháněn děj a jak se k divákovi dostávají zásadní informace. Je v tom pramálo plynulosti, zato hodně vykonstruovanosti - scénárista nedovede hladce protáhnout postavy celým filmem a rozvíjet jejich charaktery a tak to vypadá, jako by je na konci každé scény někdo vyresetoval. Většinu podstatných informací se dozvídáme natvrdo v dialozích, které jsou většinou pojaté jako hádky a dochází k nim očividně opravdu jen proto, aby se divák z emotivních výstupu nějaké postavy dozvěděl, proč se děje to a to, neboť mimo tyto popisné pasáže jsou v nich slyšet jen nepodstatné nadávky...A propos, proč by se měl scénárista snažit dialog nějak smysluplně stavět a pointovat, jestliže je tu vždy možnost - když už se neví kudy kam - aby někdo zařval "Držte huby!"... Jeunetův vizuální cit film zachraňuje jen velmi nesměle, design vesmírných lodí i různých příšerek je sice fajn, ale jedá se jen o slabý odvar domácích filmů nadaného Francouze. Nakonec se tedy přikláním k hlasům, co Vzkříšení označují za nejslabší článek série. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Určitě to není tak špatný film, jak o něm spousta lidí vykládá. Je sice nejslabší z celé série, ale s trojkou prohrál jen o prsa. Jen doufám, že už nikdo nebude vymýšlet pětku, protože to by celou sérii degradovalo takřka někam na úroveň hororových seriálů typu Halloween apod. Nevěřím totiž, že by na tohle téma mohlo být ještě vymyšleno něco originálního. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (44)

  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 3.):
    - Krátce poté, co kříženec zabije královnu, vybuchne z mrtvoly dr. Gedimana chestburster.
    - Ripley 8 sdílí psychické spojení také s křížencem a téměř se rozhodne s ním zůstat, než vzpomínky na její dceru (a Newt) způsobí, že se jednou provždy zbaví svých xenomorfních impulzů a uteče.
    - Když prchá, nervózně hučí "You Are My Lucky Star" - tutéž píseň, kterou si postava mumlala v závěru prvního filmu.
    - Dvě třetiny Země jsou uzavřeny do obří obíhající vesmírné stanice, tvořící částečný plášť kolem planety.
    - O samotné Zemi se říká, že je z velké části neobývaná.
    - Místo do Afriky narazí Auriga do australského vnitrozemí. Jakmile jsou přeživší na palubě Betty, Distephano zvažuje trvalé připojení k posádce lodi.
    - Kříženec jí Distephanův mozek (jako Gedimanův) místo toho, aby mu roztrhl hlavu, jako ve filmu. Poté se podívá na Call a usměje se.
    - Těsně předtím, než je kříženec zabit, se jeho měkký lidský jazyk při pohledu na Ripley 8 promění v xenomorfní vnitřní čelist.
    - Stejně jako v případě mentálního propojení s královnou, i při vysávání křížence do vesmíru Ripley 8 křičí bolestí spolu s ním, dokonce začne i krvácet z uší.
    - Román končí stejně jako kinoverze filmu (tedy nikoli jako jeho rozšířená edice), s Betty stále na oběžné dráze nad Zemí a s Ripley 8 a Call shlížejícími na povrch planety z okna. (Jan.Kanak)
  • Posádka vesmírných pirátů, operujících na hraně zákona nebo zcela mimo něj, se později objevila coby hlavní motiv seriálu Firefly (od r. 2002), který vytvořil právě scenárista tohoto filmu Joss Whedon. (MCZ)

Reklama

Reklama