Režie:
Albert HospodářskýScénář:
Albert HospodářskýKamera:
Tomáš UhlíkHudba:
Jan TomášHrají:
Vincent Hospodářský, Milan Mikulčík, Zdeňka Petrová, Václav Kopelec, Ivana Uhlířová, Tereza Dočkalová, Marta Bačíková, Anežka Kalivodová, Marta Vítů (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Ve světě ohroženém slunečním úlomkem letícím k Zemi uvízne osmnáctiletý chlapec cestou na chalupu v neznámém městě. Série bizarních dobrodružství ho donutí postavit se svým největším strachům – smíření se s realitou vykloubeného světa, se sebou samým a se svým otcem. (Artcam Films)
Videa (1)
Recenze (54)
Punkově laděný debut, který nedokáže naplnit ambice které si předsevzal. Asi první věc co překvapí tak je ne příliš nápaditá forma, díky které i vážněji míněné momenty vyznívají nechtěně směšně. Celé panoptikum postaviček působí jako zjednodušená ublížená karikatura našeho světa, čemuž nepomáhají hodně nevyvážené herecké výkony, zvláště pak v případě postav, které jsou generačně starší než protagonista. Konflikty působí vykonstruovaně. Celému skoro bezcílnému putování chybí hlubší poselství než "lidé jsou vykloubená pudově založená zvířata, áááno." ()
Extrémně nadržený a upocený film o tom, kterak se divný týpek vydává na divnou cestu, na níž se mu dějí ještě divnější věci. To, že se zde všichni chovají jako kdyby byli na drogách a mají nepřirozené sklony k solidaritě, je vysvětleno působením blížícího se slunečního úlomku, který může, ale i nemusí nakonec Zemi zasáhnout. Ve výsledku jde ale jen o typický evropský divnofilm, kde panuje minumum dialogů, děj často zmatečně odbočuje a zaměřuje se i na vedlejší charaktery, a který se zkrátka snaží asi něco sdělit. Jen mi uniká co. Ani ne hodina a čtvrt se mi zdála jako nejméně dvě hodiny. ()
První scéna na poměry české produkce působí fantasticky. Pak už je to až do závěrečných titulků jedno velké WTF. Pro znalce pardubického prostředí prochází hlavní hrdina neustálými teleporty, náhradní doprava za vlak se realizuje z autobusového nádraží, což je mimo realitu, půlka postav včetně hlavního hrdiny se často chová na hranici totální demence a návaznost dějů postrádá běžnou a někdy snad i jakoukoliv logiku. Ale stejně to chceš dokoukat do konce, protože... co kdyby tam nějaká logika s tím šutrem ze Slunce nebo připálenou omeletou míchanou s tousty nebo co to vlastně bylo někde byla? ***Ve zkratce: Něco mezi totální sračkou amatérštější než spousta amatérských filmů a na druhém pólu metaeposem pracujícím s podvědomými programy reality a přeprogramovávajícím energetická pole diváků za hranicemi schopností Alejandra Jodorowského. ***Kvesčnmark: Pan K. je nějaké cameo Franze Kafky? ***Lokální poznámka: Garáž je pizzerie v Pardubicích a žádnej takovej bejvák tam co vím není. ***Poděkování: Děkujeme PARDUBICKÉMU KRAJI, že financuje filmy, kde jsou Pardubice plné násilníků, jezdí sem jeden motoráček za celý den a krom pár náhodných urbexerů tady tedy i nadále zůstane klid a mír. Nicméně jako pocta starému autobusovému nádraží film slouží dokonale. #PardubickéLetníKino ()
Slnečný deň kedy to slnko hreje do neznesiteľných teplôt, všade pot a teplo, hlava je omámená, chuť na to niečo robiť je vzdialená a nezostáva nič iné len čakať kým ten otrasný deň skončí. To keby sa podarilo poriadne znázorniť v tomto filme. Miesto toho ten film pôsobí ako ten deň, ale v tom zlom. Čakáte kedy to dianie o ničom skončí. Pritom ma obsah deja dosť zaujal. Ale tie scény sú proste random. Keby to ma do tej polhodiny. Nevyužitý potenciál celkom dobrého námetu. ()
Brutální vedro mi bolo už pri pohľade na plagát, lebo chlapec pôsobí ako vedroidný typ. Našťastie nešlo o film o predavačovi kurenárskeho náradia a dokonca sa na neho lepia ženské, či už má oko zdravé, alebo nie, a to všetkých vekových kategórií od staničných starých fetiek po fetky mladé diskotékové. Film je ako celkom súborom absurdných skečov a nemôžem povedať, že mnohé z nich by neboli zaujímavé. Práve naopak, hoci zbytočne kazené topickou vulgaritou. Na konci ale som očakával oveľa väčšie vyvrcholenie a to nie z nohavíc hlavnej postavy, ale širšie a hlavne údernejšie posolstvo. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (1)
- Scénář filmu byl oceněn v soutěži FILMOVÉ NADACE v roce 2020. (NADACE)
Reklama