Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér filmů Přízračný svět a Santa je úchyl! tentokrát přináší film o talentovaném mladém malíři Jerome Platzovi (Max Minghella), který utíká ze střední školy, aby studoval na malé umělecké škole na východním pobřeží. Chce si tu splnit své největší přání – stát se největším světovým malířem, podobně jako jeho vzor Picasso. Krásu a preciznost jeho portrétů bohužel na hodinách umění nikdo neocení. Dokonce ani jeho příkré soudy o práci spolužáků a pozdější pokusy vytvořit své vlastní pseudoumění nenajdou obdivovatele. Ale někdo přeci jen Jeromeho obdivuje. Je to dívka jeho snů. Občas stává modelem a je dcerou slavného umělce. Je krásná a chytrá a jmenuje se Audrey (Sophia Myles). Odmítá přetvářku místní umělecké scény a Jeromova upřímnost se jí líbí. Když ale Audrey přesune svou pozornost k pohlednému Jonahovi (Matt Keeslar), vycházející hvězdě umělecké školy, Jeromemu tím láme srdce. V návalu zoufalství vymýšlí riskantní plán, jak se konečně proslavit a získat Audrey zpět. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (69)

Matty 

všechny recenze uživatele

Umělci jsou cvoci. Učitelé umění ještě větší. Jestliže musí bolet umění, musí nutně bolet i sledování této drakonické komedie, jež směřuje k sympatické myšlence tou nejdelší cestou a tvrdohlavě ignoruje všechny zkratky? Jerome, protagonista, je ukrutné pako. Vraha by nepoznal, ani kdyby mu, majíc na čele napsáno KILLER, před očima zardousil přelétavou přítelkyni Audrey, jež je pěkná pouze pokud není oblečená. Vtipy, jsou-li nějaké, za moc nestojí a v komedii o umění působí svou laciností nepatřičně (nemohu však tvrdit, že mě dobře načasovaná šavle nerozesmála). Ani znalost čtyř z pěti Zwigoffových filmů mi neumožňuje označit ho za tvůrce příliš mazaného, aby něco podobného myslel v každém okamžiku vážně. Třeba je Jerome kretén schválně, třeba má jeho záliba v povrchnostech (vnější ženskou krásu nevyjímaje) nějaký skrytý význam. Ale znáte to – třeba ne. Závěr mi každopádně udělal radost a zapůsobil tak trochu jako analgetikum proti bolesti ze zbytku. 65% Zajímavé komentáře: Vitason, JohnPyro ()

seeker23 

všechny recenze uživatele

Nebýt konce, byl by to poměrně iritující snímek o netalentovaném tichošlápkovi, co sní o tom, že bude nevětším umělcem 21. století, přičemž jeho představy o umění spadají kamsi do novověku... závěr si naopak velmi vtipně pohraje s tím, dle čeho se určuje kvalitní umění (a - byť nenápadně - rýpne si do těch divných současných estetických teorií typu institucionální teorie umění) a podobně si pohraje i s naplněním klišé potřebných k romantickému happyendu. Je to o to silnější, že hrdina, který obětuje vše (nikoli však kvůli tomu být velkým umělcem, ale skrze bytí velkým umělcem si chce pouze získat dívku svých snů) a netuší, že tak vůbec nemusel činit.... tragédie s romantickým "happyendem"? Proč ne? SPOILERY: Fakt, že netalentovaný mladík ukradne cizí malby, které však dojdou docenění pouze díky tomu, že jej (místo skutečného autora a pachatele) usvědčí z vraždy a navíc mu umožní malovat dále své romanticky jalové portréty, protože kousky od umělce, co čeká v cele smrti na křeslo, půjdou na dračku, opravdu zajímavě míchají škatulkami originality, autentičnosti a vůbec toho, co a proč je považováno za dobré (či dobře prodejné?) umění. ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Nesúhlas s moderným umením - jedna z vedľajších dejových línií z Prízračného sveta, v podstate natiahnutá na celovečernú stopáž. Do toho nejaká divná parodická detektívka a komédia, v ktorej chýba humor. Taký je najslabší film Terryho Zwigoffa. Prízračný svet mal srdce, Bad Santa gule. Tomuto chýba oboje. Ako keby Zwigoff nevedel, čo chce vlastne točiť. PS: Dve slová: Katherine Moennig. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Procházka kteroukoli galerií současného umění naznačí smutnou skutečnost: na těch školách to zřejmě musí vypadat, jak film zobrazuje, když konečným produktem je to, na co užaslý návštěvník vyděšeně hledí. 1) Vlastně jsem se na film díval kvůli 21letému Maxi Minghellovi (Jerome). Roztomilý Malkovich taky neurazil. 2) Protože nevýrazný příběh studentů a poměrů na škole by asi nestačil, přihodil scénárista ještě pár mrtvol stejně jako když přihodím k jídlu trochu koření. 3) Snímek nabízí i intelektuální myšlenky. Zkuste přijít na to, co říká třeba tato: It has the singularity of outsider art, though the conscious rejection of spatial dynamics could only come from an intimacy with the conventions of picture-making. 4) Ale něco jsem se dozvěděl. Jak se stát umělcem? In order to be a great artist, you simply have to *be* a great artist. There's nothing to learn. So... you're all wasting your time. Go home. 5) Zajímavý koment: UncleG*****. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Je to možno paradox, ale ak nebudete vopred od filmu čakať 'jedinečnú komédiu' ako naznačujú distribútori, tak sa jedinečne zabavíte. Zwigoff jedinečne vystihol potrebu presunúť komediálnu zvrhlosť do trošku intelektuálnejšieho prostredia a prostredie umeleckej školy maliarstva mu dalo perfektnú príležitosť. Po bližšom preskúmaní zistíme, že sa pod tým skrýva tuctovosť každého teenagerského filmu, ale ja som sa nechal baviť. Zakomponovanie vážnejšej témy sa hodilo pomerne slušne. Buscemi a Malkovich sú len takým príjemným spestrením. 75%. ()

Galerie (55)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno