Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oscarem oceněný scenárista a uznávaný režisér Cameron Crowe (Jerry Maguire) se znovu sešel s producentem/hercem Tomem Cruisem v mimořádně působivém filmu plném romance, podezíravosti, lásky, sexu a snů. Film Vanilkové nebe (ve vedlejší roli s Penelope Cruz), jež je inspirovaný španělským filmem Otevři oči z roku 1997, odkrývá příběh o hledání sebe sama v New Yorku. Vizuálně ohromující film s nezapomenutelnou kamerou a sekvencí z Times Square, na kterou nikdy nezapomenete, měl na starosti oscarový kameraman John Toll (Statečné srdce). (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (537)

castor 

všechny recenze uživatele

Jerry Maguire byl zatraceně úspěšný, takže si dvojice Crowe-Cruise k sobě našla ráda znovu cestu. Druhý jmenovaný si zrovna neláme hlavu s tím, která modelka zahřívá jeho postel, až se zamiluje do půvabné Penélope Cruz. Jenže žárlivá stalkerka a poslední ozdoba prachatého bezstarostného playboye má sakra jinou představu, jak by měl jejich vztah vypadat. A z mostu to vezme zkratkou. Rozpoutá tak kolotoč událostí, ze kterých měli možná i samotní tvůrci trochu guláš. Cameron Crowe přistupuje ke svým látkám originálně, ale vesměs šlo vždy o „klasické“ love story s výborně napsanými dialogy. Tentokrát přitvrdil a pohrál si se žánry, jak se mu zlíbilo. A na hubu rozhodně nepadl. Jen to někdy prostě nefunguje (třeba v závěru). Cruisova postava je poměrně hutná a sám velký Tom podává jeden ze svých lepších hereckých výkonů. Stejně jako psychicky nestálá Cameron. Tvůrci se sakra snažili, kamera šlape, snová scéna z opuštěného Times Square nebo diskotéková sekvence jsou moc fajn. A hudební výběr je (u Crowea standard) na jedničku. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Pokud by Cameron Diaz a Penelope Cruz toužily se mnou sdílet jednu postýlku, tak bych výjimečně nehledal výmluvy na téma unavenosti a patrně bych se nechal ukecat k neřesti. Bohužel však nejsem zdaleka tak krásný jako Tom Cruise po autonehodě a nemám nekonečný seznam svého majetku, takže navrhuji remízu a v posteli se mi dámy mohou střídat až po mé smrti. Zatím tedy zůstávám poměrně vděčným divákem, kterého nejedna scéna z tohoto snímku bavila a který si několikrát musel pomoci drobným přetočením zpět, neboť je od přírody nepozorný. A tento snímek si pozornost rozhodně zaslouží. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Když se smíchá několik filmových žánrů do jednoho filmu, nemusí to dopadnout dobře. Tady to ani tak nevadí, respektive smíchání žánrů, jako je drama, horor, romantika, probíhá tak zajímavě, že jsem ani v průběhu filmu nad tím nepřemýšlel. Některé pasáže bych si ale přece jen odpustil a místy uvadající tempo filmu je také jednou ze slabin. Herci jsou nečekaně dobří, ale nevyrovnaní. Cruisova kreace není příliš uvěřitelně zahraná, ale je zajímavá, zvláště v pasážích, kdy není za fešáka, to stálo za to. Penélope Cruz standardně dobrá a Cameron Diaz je výstavní mrcha. I tak tenhle film řadím mezi bizarní podivnosti, a zvláštní je, že ji natočil většinou normální Cameron Crowe. Tenhle kousek by zapadal lépe ve filmografii takového Cronenberga nebo snad i Lynche. Oba dva by to zřejmě natočili ještě o kus přesvědčivěji.70% ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem. Čekala jsem dlouho. A pak Godot přišel... Ano, je to tak. Konečně se mi dostal do rukou další snímek, který propojuje všechny důležité složky (děj, atmosféru, originalitu, herce, hudební doprovod, kameru atd.) s tak nenucenou bravurností, s jakou dokázal Claude Monet jednoho krásného dne zachytit své Vanilkové nebe. Snímků balancujících mezi výrazným nadprůměrem a dokonalosí je velice málo - avšak ještě méně je lidí, kteří dokáží takový snímek správně poznat a ocenit. Všem, kteří to dokáží, upřímně tleskám!!!;-) ()

k212 

všechny recenze uživatele

Snímek má určitě atmosféru, kterou však tvoří hlavně výborná hudba (jak instrumentální, tak vokální), zajímavá kamera a střih. Co je však zásadně na překážku jsou herecké výkony ústřední trojky (Cruise, Cruzová, Diazová), kterou jen chatrně podporují civilní projevy Jasona Lee a Kurta Russela. Bohužel mi celý děj přijde jako vysokorozpočtová bezpředmětná hříčka, která je mimo jiné celkem lehce odhadnutelná. Opravdu mě nezaujala rádoby přeměna bohatého floutka, jeho sebeuvědomění a probuzení do pravé reality (neboť Cruisovi tohle v tomhle dílku opravdu nezbaštím). Je to prostě a jednoduše biják pro lidi, co dost pomalu chápou a proto se jim na konci musí deset minut vysvětlovat, jak se všechno má, pro fanoušky a fanynky Toma Cruise, kterému to sluší, i když je zohavený, a pro lidi, kteří mají rádi celkem non-komforní hudbu (Radiohead, Bjork, Sigur Rós) - ke kterým se bohužel řadím i já. A právě proto mám špatný pocit z toho, že mí oblíbení interpreti byli zneužiti do filmu takového podprůměrného kalibru. Takže jednodušeji Cameron Crowe mě zklamal na plné čáře, ještě, že pouští aspoň své oblíbené písně. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (24)

  • Scéna s vylidněným Times Square nebyla triková - filmařům se podařilo vyjednat bezprecedentní uzavření částí slavného náměstí. (NIRO)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno