Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Postavy této pohádky sní o lásce, ale také touží po moci. Dokážou pomáhat, milovat, ale i zrazovat. Jsou odvážní i slabošští, krásní i pokřivení. Do nejtemnější věže království byl ukryt obraz krásné panny. Objevil jej princ (J. Čenský) a rozhodl se hledat svou krásnou pannu v širém světě. Jeho vysněná Mahulena (M. Podhradská) skutečně žije a již dávno se jí o princi zdá. Princ musí překonat intriky zlé Macechy (Z. Kocúriková) a také splnit tři přání, které Mahulena vymyslela, aby se zbavila nápadníků. V roli krále, otce hlavního hrdiny, se objevuje Josef Vinklář. Na motivy klasické pohádky B. Němcové ji pro televizi adaptovala B. Šimková. Režie se ujal L. Ráža. Pohádka se natáčela na hradech Pernštejn, Bítov a Buchlov, v zámeckých zahradách v Buchlovicích, v Lednici a na Pavlovských vrších. (Česká televize)

(více)

Recenze (43)

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Ambiciózní ženy jsou populární záporačky, ještě nejlépe, když necítí příliš lásky ke svému okolí. Což je zrovna tady problém, když princ je naivní nekňuba a zamiluje se do obrazu. Jeho milá si pak vysní ideálního muže a aplikuje to na prvního šlechtice, který jí padne do rány. Mladé duo je tak k uzoufání nezajímavé a otravné, že jsem královně i docela fandila. Bohužel marně. ()

Wishkah 

všechny recenze uživatele

Pohádka nepohádka. Jsou tam pohádkově jednoduché situace i pohádkové charaktery. A přitom je tam drsný svět kde se pro trůn vraždí. Být to herecky na vyšší úrovni, kdyby se do toho střelilo trochu víc peněz a kdyby se prohloubily charaktery postav mohlo to být velmi zajímavé. Takhle vznikla pohádka u které se děti budou nudit a dospěli se raději mrknou na jiný historický film ()

Reklama

Mouzon 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejmelancholičtějších českých filmů vůbec (nejen v rámci svého žánru, ale i obecně). Nerad bych vyvozoval mylné závěry, ale mám pocit, že se podobně atmosférickým snímkům u nás moc nedá. Už Hřebejkovy PELÍŠKY nahrazovaly průzračnou melancholii hořko-sladkým retro stylem, který ale nemůže melancholické nálady nikdy dosáhnout, jelikož se bojí tnout do živého. Melancholie SNU O KRÁSNÉ PANNĚ se odkrývá v místech, kde dochází ke střetu reality a snu, ale paradoxně je daleko živější, jde víc "na dřeň", nemá strach ukázat život, jaký skutečně je, vizi a deziluzi. Uprostřed těchto třecích ploch se někdy ocitne každý z nás - a v tom je pravdivost tohoto filmu. SEN O KRÁSNÉ PANNĚ má i jinou hodnotu než tu pohádkovou. Je to poetická kvalita, smutek, hodně obrazových kompozic (jež upomínají na plátna starých mistrů - což se v rámci české kinematografie neděje už vůbec!). ()

otík 

všechny recenze uživatele

Teda jak něco tak příšerného může někdo točit pro děti, to je k nevíře. Hodinu a čtvrt se člověk nudí totálně pomalou, i když slušně výpravnou pohádkou, jejíž děj se dá shrnout do několika málo vět. Zamlklý princ s hřívou alá Rambo 3 sní sen o krásné panně, kterou by si přivedl domů a jíž by byl dobrým manželem. Starý král ho nechce pustit, ale nevlastní matka se jej hodlá zbavit a tak krále přesvědčí, aby jej pustil. Na cestu s ním pošle svého služebníka, který se zapříčiní o princův pád do rokle, který on ovšem jakýmsi zázrakem (podle záběru kamer nemožné přežít) přežije, najdou ho bratři krásné panny, ta ho uzdraví, zamilují se vzájemně do sebe (neboť si jeden druhého už předem vysnili ve snech) a potrestají zlé - no a tady je ta největší, autoři prominou, BLBOST. Neboť zlo se nakonec potrestá samo tím, že macecha spáchá sebevraždu otrávením. No to je mi pohádka, když se zlo trestá vlastní sebevraždou! Jediné opravdu dobré na tomto bohapustém pokuse o pohádku je výprava, neboť se točilo ve skutečných lokalitách (zámecké zahrady v Buchlovicích a Lednici, Pavlovské vrchy) a skutečných hradech (Pernštejn, Buchlov a Bítov). Hodně smutné loučení Jana Čenského s kariérou prince. Hudba (naprosto nezáživná až otravná): Petr Hapka, rok výroby 1995. Ve vedlejší roli Pavel Trávníček s afro účesem a Martina Hubu mluví Pavel Soukup. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Jdeš-li za sluncem, nespokoj se s lampou. " V téhle Rážově pohádce o tom, že "každý nosí v sobě svůj vlastní sen", zaujme již úvodní majestátní fanfárová hudba Petra Hapky (ač jsem měl pocit, že už ji odněkud znám, abychom nakonec zjistil, že velmi podobná zní v novější pohádce O princezně z Rimini). Co naopak již na první poslech dere uši je předabovaný Martin Huba (tuším, že Pavlem Soukupem). Líbil se mi celkový scénář, v jehož dialozích nechybí několik zajímavých myšlenek. Možná by neškodila trošku vtipu, ale faktem je, že do tohoto spíše vážného rámce příběhu, v němž jedna podlá (a hlavně ambiciózní) královna na sebe váže jen další křivárny a faleš, by se to asi moc nehodilo (možná s výjimkou scén ze dvora princezny Mahuleny). V samotném závěru mě z filmařského hlediska potěšil poměrně raritní záběr na most hradu Bítov. Škoda, že se této lokaci filmaři zatím téměř vyhýbají. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (8)

  • Filmová verze se od knižní formy v některých detailech liší. V knize byla Mahulena (Mária Podhradská) očarovaná tak, že kdokoliv by na ni pohlédl přímo, ztratil by život a tedy princ k ní musel přijít třikrát a dívat se na Mahulenu postupně od nohou až po obličej. V knize také přítel, jenž s princem cestuje, jej chrání před nástrahami a nebezpečním, ve filmu se naopak Petr (Ondřej Pavelka) skrze královniny (Zuzana Kocúriková) lži a sliby pokouší prince (Jan Čenský) úkladně zavraždit. (Nick321)

Reklama

Reklama