Režie:
John Lee HancockScénář:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Javier NavarreteHrají:
Donald Sutherland, Jaeden Martell, Joe Tippett, Kirby Howell-Baptiste, Cyrus Arnold, Thomas Francis Murphy, Peggy J. Scott, Myrna Cabello (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Malý kluk a boháč v letech se sblíží díky knihám i svým prvním iPhonům. Jejich záhadné přátelství pak přetrvá i po starcově smrti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (136)
Určitě bych to nenazývala hororem a to je možná ten důvod, proč je většina diváků, tak zklamaná. Není to totiž typický Kingův horor, na který je většina zvyklá. Tady není žádná krev nebo lekačky, duchové, klauni. Nic takového. Jde o mysteriozní a psychologický film, který pokud ho neberete jako horor, funguje naprosto skvěle. Byla jsem napjatá, příběh krásně gradoval, smsky byly svým způsobem trochu děsivé a měla jsem husí kůži. Za mě je to hodně povedený mysteriózní film, neočekávejte od toho horor, protože jinak budete opravdu zklamaní. ()
Od tohto sfilmovania krátkej poviedky od S. Kinga, som nečakal nijaké zázraky. Tušil som, že ako kniha, tak aj jeho podoba z pohyblivých obrázkov, nieje nič výnimočné a určite si to zadá z každou druhou priemernou ducharinou. Síce sú paranormálne úkazy upozadené na úkor charakterov, to že sa snímok vydal touto cestou, nemožno odsudzovať. ()
Je to viac príbeh o mladom chlapcovi, než o tom, že by sme mali byť kvôli nadprirodzeným prvkom v napätí. Ale vzhľadom na super atmosféru amerického malomesta to nevadí. Tvorcovia však nevedia, ako inak, než onou atmosférou diváka zaujať, a tak film naťahujú bez toho, aby zhutnili dej. Poviedka asi viac toho neponúka, adaptovať sa potom mohla radšej do Twilight Zone, kde by celkom slušne zapadla. Takto tu máme ďalšiu kingovku, ktorá málokoho ohúri, ale je nakrútená tak príjemne (navzdory námetu), že aj málokoho naštve. Ide skôr o materiál pre víkendové popoludnie, než na hrôzostrašný večer. ()
Literární král hororů Stephen King napsal dohromady 64 knih, zároveň také přes 200 povídek, které se většinou skládali z úryvků nedopsaných knih, kdy povídky sem tam vyšli jako součást sbírky. Právě Telefon pana Harrigana je součástí sbírky If It Bleeds, která se světlem světa seznámila v roce 2020 a Netflix zakoupil práva na adaptaci tohoto příběhu. V hlavní roli se objeví Jaeden Martell, který má s dílem Stephena Kinga již dost zkušenosti skrze roli Billa v nové adaptaci románu To, titulní role pana Harrigana se poté chopil již téměř 90-letý Donald Sutherland. Stačí ovšem dva šikovní herečtí zástupci dvou odlišných generací k úspěchu? Předně je nutno dodat, že filmový Telefon pana Harrigana není tak úplně horor, ale spíše příběhem o dospívání s nadpřirozenými jevy, které by vlastně tak trochu chtělo reflektovat to, jak se svět změnil díky existenci smartphonů. Háček zůstává ovšem pořád v tom, že je scenárista a režisér John Lee Hancock jen snaživým rutinérem, který ovšem zapomíná hlavní chod ochutit tak, aby ho divák spolkl jako malinu. Přátelství mezi hlavním hrdinou Craigem a titulním panem Harriganem funguje spíše díky faktu, že jsou Jaeden Martell i Donald Sutherland schopní herci a ne díky faktu, že by se samotnému scénáři podařilo ono nepravděpodobné přátelství správně prodat. Nezajímavější tak zůstává právě konfrontace dvou schopných herců, jejichž věkový rozdíl je 68 let. V průběhu ovšem začne být krapet jasné, proč právě Telefon pana Harrigana se jako novela dočkal zrušení, kdy nejspíš Kingovi došlo, že je námět na plnokrevnou knihu pořád příliš banální. A při pohledu na samotný krátký příběh vlastně zůstává záhadou, proč by zrovna ten chtěl někdo adaptovat. Smysl to začne dávat i při uvědomění si toho, že za vším stojí Netflix. Samotný příběh by přitom klidně mohl obstát jako při zemi ukotvená coming-of-age podívaná, kde středobodem vesmíru je právě dospívaní mladého chlapce s o mnoho dekád starším přítelem, které by soustavně klidně mohlo přinést ono pohoršení nad vývojem komunikačních technologií, tady to ovšem působí, že už při samotném pitchingu předlohy někdo nebyl schopen přesně vysvětlit pro koho vlastně Telefon pana Harrigana je. Pro průměrné hororové fanoušky tam je málo strašení, pro průměrné boomery je tam zase příliš nadpřirozených prvků. Vlastně to celé jen působí dojmem, že Netflix sází na to, že se s adaptacemi děl Stephena Kinga roztrhl pytel jako nikdy předtím a že na toto jméno diváci uslyší v případě čehokoliv. John Lee Hancock poté zůstává pořád slušným rutinérem, který přináší fajn řemeslnou stránku, tím to ovšem v podstatě končí. Po jeho předchozích dvou filmech Dálniční hlídka a Střípky se opět ukazuje, že má Hancock problém s budováním atmosféry, jeho Telefon pana Harrigana by ovšem bez problému obstál jako například nejlepší epizoda Věřte nevěřte či jako jedna z lepších epizod Neuvěřitelných příběhů. Hancock vlastně triviálnost celé předlohové povídky neskryje, spíše než komentář k moderním technologiím je ve finále zajímavější motiv o pomstě a morálce, kdy ovšem háček zůstává v tom, že by zajímavější tvůrce z tohoto na první pohled dvakrát neobjemného námětu nejspíš přeci jen vytřískal krapet víc. Černý telefon (jehož autorem je Joe Hill, syn Stephena Kinga) se též povedlo z povídkového formátu přenést do bravurní celovečerní podoby, jen škoda, že to nevyšlo taky. Telefon pana Harrigana tak ve finále funguje jen jako ten průměrně lepší originální film z produkce Netflixu, to v překladu znamená, že jde o slušné splachovadlo, které vlastně dvakrát neurazí především proto, že se rychle vykouří z hlavy. John Lee Hancock má vlastně jen štěstí v tom, že při své pověsti dvakrát výrazně zklamat nemohl, zrovna Telefon pana Harrigana by se ovšem nejspíš bez této adaptace obešel.... () (méně) (více)
Nenechte se oklamat tohle nemá s hororem absolutně nic společného pokud do toho půjdete jako do hororu a nedej bože budete od toho něco čekat můžete být hodně nasraní. Tady by se měly rozdávat zlaté maliny a ve velkém minimálně pro Sutherlanda. Kluk chodí k dědkovi a čte mu knížky jednou ten dědek umře a dá tomu klukovi prachy. Ten kluk mu dá do hrobu mobil a píše a volá si s ním s tím, že ho občas prozvoní zpátky nebo mu píše zprávy jako C C C nebo G H G . Mezitím umírají lidé co ubližují tomu klukovi nebo jeho kamarádům a to je celý film. Pointu to nemá děj to ani nemá tak, že byla to náhoda, že umřela nebo zasáhla vyšší moc nedozvíme se (pokud to vysvětluje kniha omlouvám se tady to vysvětleno není) Ono taky čekat od režiséra průměrného thrilleru Střípky zázraky bych chtěl asi moc. 40 procent ani nevím za co. ()
Galerie (10)
Photo © Netflix
Zajímavosti (2)
- Losy Red Devil jsou odkazem na vraha Red Devil ze seriálu Scream Queens (od r. 2015), který rovněž produkoval Ryan Murphy. (mikki089)
Reklama