Režie:
Colin TrevorrowScénář:
Gregg HurwitzKamera:
John SchwartzmanHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Naomi Watts, Jaeden Martell, Jacob Tremblay, Sarah Silverman, Dean Norris, Lee Pace, Maddie Ziegler, Tonya Pinkins, Bobby Moynihan, Geraldine Hughes (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Henry je předčasně vyspělý chlapec, který je poprvé zamilovaný. Jeho láska Christin je dcera policisty od sousedů, kterou otec tyranizuje. Henry se rozhodne Christin ochránit. Plán na záchranu si zaznamenává do svého zápisníku, který najde jeho matka a rozhodne se situaci řešit... (TV Nova)
Videa (1)
Recenze (69)
Odmietnutie kritiky a obecenstva tohto filmu, ktorý by na prvý pohľad mal osloviť relatívne široké vrstvy, vrátane kritiky, súvisí zrejme s jeho absolútnym vytrhnutím z reality. Potešenie, alebo ak chcete, "previnelé potešenie" z filmu súvisí s neočakávaným vývojom, kedy sa dostávame k dôležitému zvratu v polovici a kedy sa komletne otáča jeho smerovanie. Bohužiaľ to nefunguje ani ako experiment, pretože tu nefunguje logika takto nastaveného fikčného sveta. Navyše tu máme výborné scény v kontraste s tými skutočne wtf, a to sa týka aj hereckých výkonov. Niekedy je Naomi výborná, inokedy musí pred kamerou hovoriť veľmi trápne vety a keď hrá videohry, je to skutočne smiešne. No a najhoršie na celej veci je to, že Henryho chcete od začiatku zabiť... Hviezda navyše za Naomi, každopádne. 50% ()
Začalo sa to vtieravo, pateticky a zaliečavo, ale tak zas kto má rád feel good filmy, mal by si prísť na svoje. Ja ich síce tiež mám rád, ale tu mi „sladko-horká“ atmosféra pripadala predsa len už až príliš. Ale OK, prečo nie. Potom ale nastane šokujúci zvrat (ak ste nevideli trailer) a po ňom sa dej začne uberať dosť absurdným smerom (zbrane, sused...). 50% ()
Dost jsem se těšil, přece jenom jde o film, o jehož neschopnosti komunikovat s divákem se píšou a natáčejí celé eseje - na selhání Colina Trevorrowa (které je takřka veřejným konsenzem) je zřejmě něco fascinujícího, vzhledem k tomu, kolik prostoru mu lidé věnovali. Ale moje zjištění je veskrze pozitivní. Úplně chápu, kde vzniká disonance. Podivně a nepřesvědčivě profilované postavy, brutální dějové skoky, které by vyžadovaly přeskočení do jiného žánru, aniž by to však film jakkoliv akcentoval, struktura neodpovídající klasickému aktovému plánu ani ne tak absencí aktů, jako spíš jejich disharmonií. Jde o scénář přepisovaný dvacet let a je to poznat. Asi je dobře, že jsem celkem věděl, co a proč je filmu vytýkáno, tak jsem se na to mohl připravit. Nikdy bych nikomu nevytýkal tenhle film vysmát a odmítnout - dává to až moc velký smysl, ten film je bizarní a jen velmi těžko uchopitelný. Ale z jiného úhlu pohledu to je nejzajímavější možná podívaná. ()
Škoda druhej polovice, ktorá je vyslovene komplikovaná, inak dobrý film, ktorý mal na to byť lepší. Už keď si vybrali do druhej časti niečo tak zložitého, tak to mohlo byť aspoň prekvapivé. Lenže ono to ide okolo nejakého svetového nápadu chlapca zo záhrobia a skončí to jediným výstrelom. Celkovo správanie matky, ktorá sa riadi inštrukciami z druhého sveta, je absurdný. A ani neviem, kedy by stihol ten chlapec celý ten nápad pripraviť a nahrať. ()
Co ten snímek vlastně chce říct? Chce být dojemný? Chce být napínavý? Chce být drsný? Chce být lidský? Chce vás rozesmát? Já nevím, ale jako kdyby chtěl tohle všechno, což se prostě nemohlo povést. Herecky je to dobré, ale formou je to tak podivně rozhárané, že vás to popravdě dokáže klidně odradit. ()
Reklama