Režie:
Adam SedlákScénář:
Adam SedlákKamera:
Dušan HusárHudba:
Oliver TorrHrají:
Adam Mišík, Marsell Bendig, Sergei Barracuda, Anna Fialová, Jan Révai, Alfons Llupi, Vojtěch Vodochodský, Roman Motyčka, Valentin Torač, Kamila Trnková (více)Obsahy(1)
Hlavní postava Alex v podání Adama Mišíka prodává ten nejlepší kokain v Praze, dealování chce ale jednou provždycky nechat. Jeho snem je prorazit v rapu a nahrát svůj vlastní banger. Navíc se s ním rozchází jeho holka a chce jí dokázat, že na to má. Tahle noc je pro změnu jako dělaná. Kamarád Láďa totiž pro feat zařídil rappera Barracudu a to znamená vstupenku mezi top hráče. Jenže tahle vstupenka nebude levná a Alex s Láďou musí během pár hodin sehnat hromadu peněz. Vyrážejí proto na šílenou a adrenalinovou jízdu nočním městem, aby prodali všechny drogy, co doma ještě našli. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (483)
Rap, ten kolovrátkový styl hudby, fakt neprožívám a proto jsem byl opravdu překvapen, že se u filmu, který s ním úzce souvisí, budu tak dobře bavit. Je to dáno hlavně tím, že ona sociální skupina, zobrazená ve snímku, je podána určitě zajímavě, snaha hlavního hrdiny (jakkoli lehce úsměvná), zase skrz vypjaté situace, ale hlavně - objev jménem Marsell Bendig a vtipné hlášky z jeho úst jedou víc než onen řízlej koks. Ale Domestik, předchozí projekt Adama Sedláka, se mi líbil mnooohem víc. Uvidíme, co seriál Adikts. 70%. ()
Expresivně nasnímaná low-budget buddy gangsterka o zoufalé honbě za lepším životem a splněným snem mladého drogového dealera. Autenticky drsná, syrová a bezútěšná exkurze do současného pražského podsvětí, z něhož se jedna jeho bezvýznamná součástka za každou cenu snaží vymanit. Drogy, rap a značkový hadry jsou tady trefně vylíčeny jako alfa a omega života dnešní (nejen) mladé generace. Mišík dostal svou dosud jednoznačně nejlepší roli a je v ní až překvapivě dobrý (Marsell Bendig jako jeho cool sidekick není o nic horší). Po vynikajícím Semestru Adam Sedlák znovu dokazuje značný cit pro stylisticky precizní a nápadité generační výpovědi, které v závěru dokážou emočně silně zarezonovat. Všem to určitě nesedne, pro mě ale zatím český film roku. 85 % ()
„JÁ POTŘEBUJU SÁŘE UKÁZAT, ŽE NA TO MÁM, ŽE ZA NĚCO STOJÍM. POTŘEBUJU, ABY TI ZMRDI ZNALI MOJE JMÉNO, MŮJ KSICHT“… Kurevsky autentickej pohled na svět, kterýmu nerozumím… Dva vymaštěnci, noční Praha a přehlídka kupců bílejch sraček. Do toho ten dementní song… GENIÁLNÍ! Film je poučnej jako prase, jen je třeba si před jeho projekcí našprtat pár slovíček: Banger – údernej rapovej song/ Track – písnička/ Di do píči – odejdi/ More – kamaráde/… Nejvíc mě dostala ta odvaha dojít až na tu dramatickou „dřeň“. To se u českejch filmů nevídí. A nečeká (stejně jako duo Černý – Černý). P.S.: Mišík fakt dobrej! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chtěl bych vás všechny pochcat. 2.) Miluju, když mám bílej rypák (a je jedno vod čeho). /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
S velkým předsudečným despektem jsem mačkal plej v domnění, že se dočkám nějaké náctileté pičočalamády pro sociálně síťově angažované vymatlance, kterou ihned spláchnu do hajzlu. Och, jak jsem se v Toho žita hospodáři krutě zmýlil! Dostal jsem totiž na naše lůzry a hnoje nebývalý, mrazivý až znepokojivý výlet do sice hnusného, ovšem reálného světa potratů dělnické třídy, vyrachtaných živlů, naprosté mentální spodiny, smažek, hokynářů se „smíšeným zbožím“ a kraniálně vylízaných instapičinek, vkusně balancující mezi Trainspottingem a Mandragorou. Tady trochu prrr, jen dramatická hyperbola, honiči hned nebudou stahovat kalhoty, zas tak explicitní to není, jen děsící, s čím vším tu musíme obývat Zeměplacku. Kupříkladu i s prvotřídně vymaštěnou solvinou, pissničkářem, tedy vlastně recitátorem blahoslavených s vkusně pokerovanou držkou a la Bory, obskurně odporným pičusem, kterého kdyby jiné lopaty neposadily do vaty, doteď somruje na piko před Kauflandem u Karolíny. K těm všem pozitivům to má i naprosto skvělého cigoše, fuckt klobouček, more, a i mimo plátno odpudivě slizká buznička, Mišík junior, to bez blonďatého žužupřelivu a v neteplouškých hadrech dal k mému velkému překvapení totálně famózně. Takže hluboká poklona, pane Sedlák, doufám, že to mezi těmi korektně zdegenerovanými, pozlátkovými pamrdy dneska klapne, a Vy i díky té trapkoceně budete moci s těmi parádními sondami do žumpy utěšeně pokračovat. ()
České filmy nevyhledávám, naopak se jim vyhýbám. Nemusím Adama Mišíka. A nemusím ani Sergeie Barrcudu, i když nějaké tracky jsou dobré (Děvky jsou tak eazy, Cizí tváře, Noční můra....), ale je to takové utahané a nic moc mi to neříká ani po textové stránce. A vůbec nevím, kdo je Adam Sedlák. Viděl jsem někdy v srpnu trailer na Banger a říkal jsem si, že tenhle film nemusím vidět a to i přes to, že Rap/Hip Hop můžu poslouchat neustále. Ale hlavní hrdina chce prorazit v Rapu, takže jsem si říkal, že časem bych se na to mohl podívat. Film je na Netflixu a já neměl jsem na co koukat. BANGER. je banger!!!! Naprosto dokonalá záležitost. Progresivně natočeno. Natočeno na telefon? Proč ne! Scénář je tak jednoduchý, až perfektní. Mišíka bych skoro nepoznal a hraje výborně. Z Barracudy jde v některých momentech strach a je vidět, že si něčím prošel (viz texty). Největší hvězdou je samozřejmě hláškující Marsell Bending! Překvapivě a nečekaně výborný film na české poměry! ()
Galerie (41)
Zajímavosti (10)
- Natáčelo se 15 dní. (SONY_)
- Casting trval šest měsíců a obsazení je kombinací školených herců a neherců. (rakovnik)
- Banger. se kompletně natáčel na iPhone 12. „Rap je hudba ulice a chtěl jsem, aby i Banger působil jako film ulice. Volba natáčet na iPhone nebyla snahou ušetřit. Cílem bylo příběh zachytit co nejvěrněji, nechtěl jsem, aby se kamera předváděla jako v rapových klipech,“ prohlásil režisér Adam Sedlák. (rakovnik)
Reklama