Režie:
David Gordon GreenKamera:
Michael SimmondsHrají:
Leslie Odom Jr., Ann Dowd, Jennifer Nettles, Lidya Jewett, Olivia Marcum, Ellen Burstyn, Raphael Sbarge, Linda Boston, E.J. Bonilla, Antoni Corone (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (CinemArt)
(více)Videa (13)
Recenze (136)
Gordon Green sa musel pri vehementnom odkazovaní na Friedkinovu klasiku prepotiť viac, než posadnutá Regan. A čo nám ukázal? Že nie je ani Aja, ani Zombie a jeho remaky sú skôr len exploatáciou na druhú - exploatačné filmy, ktoré exploatujú odkaz klasík žánru. Greenovi idú gore scény, aj budovanie hororovej atmosféry, kontraproduktívne je práve to držanie sa zubami-nechtami príbehu a odkazu klasického Exorcistu. Nové pokračovanie sa v druhom pláne snaží nadviazať na Friedkinov rozmer psycholigickej drámy o kríze viery, ale ťaží z toho iba záver v strihu priemerného mlotivačného statusu. A tak vznikol zbytočný film, ktorý sa snaží tváriť relevantnejšie, než naozaj je. Keby šlo o priznané béčko, kde ida iba o hrôzu a des, výsledok by bol oveľa solídnejší. ()
K filmu píšu svůj jubilejní 1000 komentář a věřím, a nebojím se použít ta slova, že toto přímo mystické načasování mi vnukl sám Ďábel. Tak to cítím. Jediný problém máme oba s tím, že to není důstojná pocta The Exorcist, (který má už léta čestné místo v mé topce). David Gordon Green šlape pouze kalnou břečku, po většinu snímku bez fungující atmosféry. A to, co mě děsilo (a děsí dodnes!) v hororu z roku 1973, to tady vůbec nefunguje. Kdybych se dokázala oprostit od srovnávání, možná bych byla tolerantnější. Ale v případě mé srdeční záležitosti toho zkrátka nejsem schopna. ()
// Greenovy dřívější filmy mi celkem seděly, halloweenskou trilogii jsem ale vynechal a po Znamení víry tuším, že jsem udělal dobře. Takhle totiž vypadá definice rutinního hororu, kde se všechno tak nějak děje, protože musí, ale ve výsledku to nepřenáší na diváka vůbec nic. Bohužel je to ale zároveň sequel k jednomu z nejuctívanějších žánrových filmů všech dob, kterému se Znamení navíc snaží skládat různými způsoby poctu, přitom ale dělá všechno uměleji a ošklivěji. Takže chápu to znechucení. Nicméně budu fér, prvních 40 minut celkem šlape a dokonce se v nich daří budovat i nějakou atmosféru, film má pár zajímavých nápadů a Leslie Odom Jr. je podle mě skvělý herec, který by si zasloužil lepší role. Do kytek to jde až v té zbylé polovině, nakonec teda za mě 5/10 s odřenýma ušima a snad se Friedkin opravdu vrátí jako duch, aby Greena po nocích zaslouženě strašil. ()
Priemerný pozerateľný vymietačský horor, ktorý by sa dočkal lepšieho prijatia ak by stál mimo sériu. I keď ťažko hovoriť o právoplatnej sérii, keď sú sequely raz viac, potom trochu menej, ignorované. Green so Sattlerom prinášajú do ošúchanej dejovej formulky jeden zaujímavý prvok, avšak i keď prichádza nečakane, tak predchádzajúci dej ho mal aspoň nejakým spôsobom naznačiť. Najväčšou slabinou je rutinná Greenova réžia a niektoré málo uveriteľné prvky, ako napríklad to, že napriek hrozivým udalostiam sa o ne okrem niekoľkých postáv nikto nezaujíma a v nemocnici na nadprirodzený fenomén reagujú asi ako na chrípkovú epidémiu, ak nie je ešte menej laxne. ()
Nový Exorcista stavil všetky karty na jednu, síce dlhú, scénu exorcizmu. Jediné, čo je nové, je, že dievčatá sú dve, miesto jednej. Inak je to opäť to isté. Exorcistický horor varianta 342. Ku tomu ani nemala poriadne gule – žiadne odvážne násilie, temné scény s démonom, hlbší psychologický presah, či nejaké odvážne prelínanie medzi dimenziami, ktoré bolo chabo načrtnuté. Režisér novej trilógie Halloween nepriniesol nič nové. Dokonca sa mi až zdá, že sa len priživil na kultovom mene. Jeho verzia nemala gule, desivé scény, odvahu preskočiť hranice alebo aspoň podať tematiku drsne, keď nie originálne. Zbytočný snímok. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (5)
- Ellen Burstyn pôvodne odmietla zopakovať si svoju rolu spred 60 rokov z Vyháňač diabla, no potom jej ponúkli dvojnásobný plat. Burstyn si vtedy pomyslela: "Mám pocit, že diabol sa pýta na moju cenu." Nakoniec úlohu prijala a použila plat na financovanie štipendia MFA pre hercov na Pace University, kde Actors Studio vyučuje svoj program. Burstyn je celoživotným členom Actors Studio a jeho spolupredsedkyňou. (Arsenal83)
- Linda Blair (Regan) si zahrála už ve filmech Vymítač ďábla (1973) a Vymítač ďábla 2: Kacíř (1977). (Duoscop)
Reklama