Reklama

Reklama

Den poté

  • USA The Day After Tomorrow (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (903)

freddy 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se mi docela líbilo. Katastrofická vize byla dovedená až k dokonalosti. Napřed zatopený, poté zamrzlý New York, migrující obyvatelé severní polokoule, prostě fantastická vizuální podívaná. Poté, co jsem viděl zatopený New York ve filmu A.I. - Umělá inteligence, jsem nečekal, že by mě ještě nějaká tato katastrofická vize dokázala překvapit, ale Rolandu Emmerichovi se to pvoedlo. Zatímco však v onom zmiňovaném snímku A.I. byl zatopený New York na vedlejší koleji, tady je to naopak hlavním námětem. Nebudu to okecávat, prostě jsem si užil nádherný vizuální zážitek a k tomu se ve filmu v jedné z hlavních rolí objevil můj oblíbený herec Jake Gyllenhaal, kterého jsem si oblíbil už před několika lety, když jsem ho viděl v kině v Půlnoční míli. Jinými slovy, já jsem spokojený. Děj to mělo, napínavé to bylo, bylo prostě na co koukat, navíc jako člověka, který má rád pejsky mě potěšilo, že jedním z hlavních hrdinů byl i pejsek. Prostě samá pozitiva, dávám čtyři hvězdičky, protože přece jen ještě něco málo chybělo. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Typicky americký film typicky německého režiséra. Emmerich je mistr nadupaných rozpočtů a velkých megalomanských apokalyptických projektů, kterými v minulosti táhl do kin miliony diváků a za které mu kritika leckdy uštědřila nemilosrdné rány. Den poté je příkladem snahy ukázat lidem to co nechtějí vidět tak, aby se to vidět v budoucnu báli. Ač to vypadá jako veliká utopie a zase nějaká ta maškara v hollywoodském střihu, tohle je možná realita. To, že se obal Země kazí jak otevřené sardinky ve vedru je fakt, to že tomu nedokážeme zabránit je taky fakt a to, že to někdo pojal ve velkém stylu, to je buď snaha upozornit a nebo vytáhnout z toho maximum komerce. Už samotný úvod a hutný hudební doprovod skladatele Haralda Klosera, skvělá dynamická kamera a dobře naplánovaná výprava film slušně rozjíždí. Škoda že se za polovicí láme do zívačáku druhdy protkaného jakýms takýms dozvukem předešlé akce. Film má samozřejmě tytéž mouchy jako další Emmerichova díla, tudíž některá hluchá místa, pokusy o přílišný patriotismus, sentimentální mentálnosti a leckdy zbytečně přeefektované scény. Někdy sem si říkal, jestli on už to nedělá naschvál, že mu z digitalizace asi ruplo v bedně a i zvířata by rád překopal k obrazu svému. Ale to celé vede k jedinému závěru, že když nezačneme jednat, tak stejně jako koukáme s otevřenou pusou na megalomanské akční výjevy, budeme jednou koukat až se tohle stane realitou. Za speciální efekty dávám 80% (docela se mi líbilo šikovné dělení jednotlivých obrazů úderem blesku), za dějovou linii 60%, za pokus o nástin reality 70% a za samotné ztvárnění, slušný herecký výkon Dennise Quaida a už výše zmiňovanou kameru 70%. Sečteno a podtrženo, ač je to přeplácané (ve 3D zvuku ovšem naprosto dokonalé) dávám 4 hvězdičky. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem, že se mrknu na katastrofickou jedno až dvouhvězdičkovou socárnu a mávnu nad tím rukou. Jenže chtě nechtě musím uznat, že Den Poté je nechutně bombastický a i přes bezduchou story a sentimentální výlevy a výjevy sázené jako na běžícím pásu stojí za to se na něj podívat. Zásluhu na tom má i kvalitní hudba, za tu se Harald Kloser rozhodně stydět nebude. Plus malá sentimentální perlička - první film, ve kterém jsem viděl Emmy Rossum. Ale že by tady měla příležitost nějak vyniknout svými půvaby nebo nedej bože hereckým uměním, to tedy opravdu ne:) 60% a pryč od toho. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Nemohu si pomoci, ale tenhle čistě imbecilně zábavný Emmerich mi prostě sedí. V říjnu 2009 (necelý měsíc před Emmerichovým apokalyptickým repete v podobě 2012) už sice Den poté působí technicky pozadu (polovina scenérii je až příliš evidentní afterařina, vlci plandající v luftě jsou zlo a rozmazaná vlna na pozadí má taky ještě mezery, uvidíme, co v 2012), jinak se ale jedná o parádní výpravné velkolepé řemeslo s ekologickým i politickým podtextem a překvapivě slušnými herci i hudbou (Harald Kloser určitě zase něco vykradl, ale zatím má kliku, protože jsem ještě nezjistil, co přesně). Emoce fungují, destrukce má grády, napětí je napínavé, konec je nádherný. A že je to jen tak mimochodem strašně blbé a nerealistické? A koho to zajímá? :) ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

No podle trailerů sem čekal bombastičnější likvidaci země, a tím padem sem trochu zklamán. Už jednou musím pochopit že do traileru narvou všechno nejlepší ale film je uplne jiný kafe. O něco slabší než Den nezávislosti (tady nemohu brát ani tu polepšijící okolnost-že je to komedie, protože tohle komedie není) zas vizuál je znovu perfektní (nej.scéna vlna na New York)...no opravdu to mohlo být víc akčnější. Ty kecy mezi/stále byly otravné. Ale od Emmericha první opravdový katastrofický film, takže horší 4, a doufam ze 2012 bude lepší.. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (24)

  • V novembri, tri dni po začatí natáčania v Montreale, zasiahli Spojené štáty americké mohutné tornáda. Celkom 75 tornád v priebehu jedného dňa zabilo 36 ľudí a spôsobilo škody v trinástich štátoch. Pri natáčaní v Montreale produkčný tím prežil štyri mesiace rekordnej zimy s najvyššími dennými teplotami dosahujúcimi často len –25°C. (Greenpeacak)
  • Príroda sa desivo inšpirovala umením, keď sa v marci 2002 odlomilo do mora antarktické ľadovcové pole Larsen B, pár týždňov potom, čo Roland Emmerich a Jeffrey Nachmanoff napísali scénu popisujúcu jeho zrútenie. „V tej dobe sme žartovali, že by sme radšej mali začať s natáčaním, lebo budeme točiť dokument,“ hovorí Emmerich. (Greenpeacak)
  • Pre exteriéry knižnice navrhol výtvarník Barry Chusid ulice Manhattanu vedúce k mohutnému kamennému schodisku. Ulica a fasáda knižnice boli umiestnené do obrovskej vodnej nádrže, používanej na natáčanie zatopených sekvencií. Interiér knižnice bol zostavený z niekoľkých ďalších masívnych kusov, umiestnených vo viacerých objektoch v okolí Montrealu tak, aby ich filmári mohli maximálne prispôsobiť rôznemu počasiu pre každú scénu. (Greenpeacak)

Související novinky

MTV Movie Awards 2005

MTV Movie Awards 2005

07.06.2005

Štrnásty ročník odovzdávania filmových cien MTV Movie Awards moderovaný hercom Jimmym Fallonom sa už tradične blýskal hviezdnými menami, no zároveň sa (narozdiel od vážnych Oscarov) niesol vo veľmi… (více)

Reklama

Reklama