Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V roce 1986 zatkli na Floridě detektivové Wilcox a Brown mladého černocha Bobbyho Earla, na stanici ho zmlátili a obvinili ze znásilnění a vraždy jedenáctileté Joanie. O osm let později se na profesora Paula Armstronga obrátí stará černoška Evangelina. Její vnuk Bobby čeká v cele smrti na popravu a chce, aby se případu ujal. Právník nejprve odmítne, ale po rozhovoru s manželkou si vše rozmyslí. Odletí s rodinou do Miami a pustí se do práce. Navštíví Bobbyho ve vězení, promluví si s místní patoložkou, Bobbyho tehdejším obhájcem a setká se s policisty Wilcoxem a Brownem, který ho varuje, aby dal od případu ruce pryč. Přestože mu Brown tvrdí, že je Bobby vinen, Armstrong odhalí ve vyšetřování i v soudním jednání řadu nedostatků. V atmosféře rostoucí averze mezi Armstrongem a Brownem vyjde najevo, že Bobby byl o rok dříve obviněn z únosu a znásilnění, byl však osvobozen. Prokurátorkou byla tehdy Armstrongova manželka Laurie. Vzápětí se Armstrong dozví, že ve věznici sedí kromě Bobbyho i nebezpečný masový vrah Blair Sullivan, rovněž odsouzený k trestu smrti, který tvrdí, že je vrahem malé Joanie. (TV Nova)

(více)

Recenze (107)

Henry Morgan 

všechny recenze uživatele

Film s obyčejnou tématikou, zcela průměrně napínavý a průměrně předvídatelný, ovšem s nadprůměrnými herci v hlavních rolích. Musím uznat, že Ed Harris v roli psychotického sériového vraha mě dost překvapil a potěšil. Do teď jsem si nemyslel, že na něco podobného má obličej a i když se jednalo o miniroli, tak dodala filmu jedinečný nádech podivné zvrhlosti. Connery fajn a postava Fishburnea také naprosto famózní a kladně-záporná, i když kdo ví, jak to správně bylo. Super film, i když hodně kvůli hercům a pár dobře napsaným postavám. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Spoilery. V 90. rokoch Seanovi Conernymu ruplo v mozgových závitoch a ako hlavná hviezda a nejeden raz i ako producent sa podpísal pod viacero na prvý pohľad atraktívnych snímok, ktoré však dopadli dosť nešťastne, na pľace bolo dusno a vládla na ňom napätá atmosféra, nejeden raz sa pretáčalo a prestrihávalo a výsledkom sú divné filmy Vychádzajúce slnko, Pomstitelia, Šaman alebo práve Zabudnutý prípad (Katzenbergova kniha vyšla aj v ČR). Pritom dané filmy sú na prvý pohľad výborné, nič im nechýba, majú skvelé kastingy a parádne, originálne scenáre. Japonsko-americké vzťahy, uprostred džungle objavený liek na rakovinu, neprávom obvinený mladík v príbehu s rasistickým presahom. Viac vecí je na Zabudnutom prípade super: parádna dusná južanská atmosféru rasistických močiarov, mrazivá pachuť desivého zločinu a zaujímavý Ed Harris v kópii Hannibala Lectera. Bohužiaľ, je tu tiež obskúrne kastrovacie finále a smiešne prekombinovaný scenár. Román je o dosť lepší, občas sa v ňom postavy síce taktiež nesprávali logicky, ale oproti filmu je to hotové veľdielo. Film ku koncu zhlúpne dokonca do takej miery, až Conneyho upodozrievam, že sa mu ako šéfovi výroby nepáčil pôvodný koniec a tak musel režisér narýchlo dotočiť novú koncovku, v ktorej nedáva zmysel jednak kastrácia (kto a kedy mu to urobil?) a ani zúfalo ťažkopádne napojenie na hrdinovu manželku. Ono tých zmien oproti knižnej predlohe je veľmi veľa. Napr. v nej vystupuje rozvedený novinár Cowart, vo filme je z neho šťastne ženatý profesor práva Armostrong. Spracovaniu by viac pristala mini-séria a nie iba krátky celovečerák. Takže sa strihalo a strihalo a strihalo. Do filmu sa neprebojovala detektívka, babička má v podstate len cameo, detto Tannyho drsný podriadený. Vo filme chýba legendárna latrína, rovnako tak má oveľa menší priestor nielen Fishburne, ale tiež Harris, čo je ozaj škoda, ak vezmeme do úvahy dominante, uhrančivé výkony oboch pánov. Z Tannyho sa v takejto vykastrovanej (ehm) verzii stal v podstate tak trochu blbec. Samozrejme zápletka je na hrane paródie (hrdina z cely smrti vytiahne mladíka, o ktorom všetci hovoria, že je vinný a akonáhle sa mladík skutočne dostane na slobodu, hrdina pochopí, že je naozaj vinný a zvyšok filmu sa ho pokúša dostať späť do väzenia). Film je oproti knihe lepší azda len v lepšom vystihnutí dusnej atmosféry rasistického kraja plného bažín, močiarov a mŕtvych ramien. Režiséra Glimchera mimochodom spolupráca s Connermy zničila. O 4 roky neskôr natočil okamžite zabudnutú komédiu s Bobom Hoskinsom a Antoniom Banderasom (!) a následne skončil úplne. V románe sa mimochodom Conneryho postava nevolá Armstrong, ale Cowart a je to novinár. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dnes už tento triler extra nezaujme, samozrejme ak nerátame kreáciu Eda Harrisa, predsa len zvrat, ktorý ma v teen veku totálne dostal, už dnes prehliadne každý nový divák tejto relatívne zabudnutej záležitosti. Každopádne tu stále funguje nostalgická struna a film rád odporučím každému, kto ho ešte nevidel a nepozná ho, nie síce ako niečo, bez čoho sa nedá žiť, ale nech si skrátka každý urobí vlastný názor. ()

Acrobat 

všechny recenze uživatele

Príjemne jemná kriminálka z pohľadu teoretického právnika, ktorý sa pomaly ale isto zamiešava do hry, ktorú nemôže ustáť. Určite ? No nebol by to nejaký ten thriler, aby tieto otázky nenastolil. Zodpovie ich ale značne úderne, s dobrým twistom, no už menej možno ukočírovanej réžie. Južanské napätie zdegenerovanej generácie amíkov je zákonité, herci nevinný a démonický zároveň. Harrisa som sa bál, Underwooda neodhadol, Fishburnea nenávidel a Conneryho miloval. Staré hriechy, námatkovo naznačené by v údernejšej réžii dopadli pamätnejšie, no nečistota zachraňovala situáciu. Nech žije americký súdny systém. žartujem. (videné 21.11.2019, AMCarchív) ()

Wormboy 

všechny recenze uživatele

Ach jaj, dalsia ukazka toho, ze americky scenaristi nemaju ani sajn o com pisu. Neviem si predstavit ani jedneho zo svojich vysokoskolskych profesorov trestneho prava alebo pribuznych disciplin, ktory by bol tak neprofesionalny, vystraseny a uskostlivy ako harvardsky "odbornik" Sean Connery. Film ma sice v celku slusny spad, avsak myslienka samotna je postavena na hlavu, pocnuc absolutnou neuveritelnostou hlavnej postavy cez sprstavycucany sposob vysetrovania, nehovoriac o tom, ze pribeh je znacne okukany. Ale ako som napisal, ma to celkom spad a nudit som sa zacal az poslednych 20 minut. 1,5/5* ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen podle stejnojmenné knihy "Vražedné alibi", kterou napsal John Katzenbach. Hlavní postava Paula Armstronga (Sean Connery) byla pro potřebu filmu pozměněna, zatímco postava Bobbyho Earla Fergusona (Blair Underwood) je věrna knižní předloze. (e.v.i.i.k)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno