Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Daniel Margolius, Marek Cisovský, Kateřina Marešová, Štepánka Fingerhutová, Radek Polák (více)Obsahy(1)
Rozsáhlé zatýkání a akce policejní zásahovky přivede na služebnu pestrou společnost podezřelých, kteří se podíleli na sérii brutálních vražd. Jaké jsou mezi nimi vztahy? Který z předvedených představuje nejslabší článek? A kdo z nich je střelcem, který zabil bodyguarda Jívu? (Česká televize)
Recenze (66)
U prvního dílu jsem byla trochu skeptická, od druhého dílu jsem si přestala představovat, že Kryštof Bartoš je vlastně Ondřej Vetchý a Martin Finger je Bolek Polívka, pak mě Devadesátky vtáhly. Popravdě jsem si nemyslela, že mě budou tak bavit příběhy, u kterých jsem předem věděla, jak to dopadne. ()
Ale jo , Sokol skutečně hooodně dobrej . Sice tento díl , mne tak nechytil , jako ten před ním , ale jinak pěkná tečka za tímto případem . Možná mohl Orozovič více rozehrát svůj part , ovšem to je pouze můj subjektivní názor . A rovněž by nebylo " naškodu " na závěr tohoto dílu NAPSAT , že to nebylo přesně podle pravdy , ale nějak umělecky zpracováno pro diváka z důvodu atraktivity . To jen tak na okraj . Jinak výborný seriááááál . VO TOM ŽÁÁÁDNÁÁÁ . Za mne CELKEM * * * * A PŮL * . ()
Přiznávám se, že jsem u těch nekonečných výslechů v začátku usnul a tak dokoukal až druhý den. Je jasné, že vmáčknout vyústění takové kauzy do 77 minut je těžké ale přesto kdyby se vynechaly ztrápené pohledy mladého pana vyšetřovatele, že mu utekla manželka a přidalo víc Lexy tak bych dal klidně o hvězdu víc. Takhle pouze tři. ()
Na atmosféru devadesátek jsem se naladila okamžitě a neměla s tím žádný problém, nicméně to, co se stalo, mi připadá hrůzné a zarážející, ovšem stalo se to, víme.. Houstnoucí napětí, dobré herecké výkony a naprosto jistá režie mi vyhovovala.. Nepochybně stojí za to vidět, ale ta hořká pachuť zůstává.. ()
Úvodní archivní sestřihy, doprovázené údernými dobovými hity, zůstávají, pár neznámých v případě nechvalně proslulých vražd také. Doba fascinující objemem zla a úplnou absencí čehokoli, co souvisí s vědomím hodnot, doba nesnadného přechodu od práce ve výrazně politicky úkolovaném sboru k policii, která měla chránit zákon a pořádek ve svobodné společnosti. I o tom je linie zkušeného Franty, který se nechal koupit ruskojazyčnou mafií (samozřejmě o tom bylo napsáno hodně, nemá jít o čistý předobraz, autor spíš na příkladu dané postavy ukázal, čemu všemu museli tehdejší vyšetřovatelé čelit). Vyříkávání si mezi Sokolem a Fingerem bylo správně chlapské. Každopádně teď jde hlavně o to, kdo je nejslabší článek a začne jako první mluvit. Čekal bych ale trochu jinou provozní teplotu. Na to, že jde o závěrečný díl, tak mi chybělo větší napětí i hutnější atmosféra. ()
Galerie (21)
Photo © Česká televize / Klára Cvrčková
Zajímavosti (4)
- Železniční přejezd, za kterým Ludvík Černý (Matouš Ruml) zastřelil podnikatele Katovského (v seriálu Skuherského), dodnes existuje. Nachází se na pražském Zličíně, na hranici ulic Na Radosti a Plzeňská. (Šéfik)
- Na konci epizody zazní skladba „Vodopády“ od skupiny Chaozz. Tato píseň ale vyšla až v roce 1999. (Punisher)
- Závěrečný díl sledovalo v průměru 2,27 milionu diváků starších 15 let (podíl 50,24 %), jednalo se tak o nejsledovanějším pořad nedělního večera a také celého dne. (rublik05)
Reklama