Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Jan Kolařík, Štepánka Fingerhutová, Daniel Margolius, Kateřina Marešová, Bořek Slezáček, Radek Polák (více)Obsahy(1)
Do nepřehledných vztahů pražského podsvětí přicházejí noví lidé, kteří si chtějí urvat kus města pro sebe. Číňané si vyřizují spory mačetou, Albánci a Arméni po sobě střílí kvůli malicherným hádkám, čeští kriminálníci si posílají poštou výbušná zařízení... Má policie spolupracovat s podsvětím, které nabízí informace vedoucí k odhalení zločinů? (Česká televize)
(více)Recenze (79)
Tak tohle už bylo jiný kafe. Nevím, jestli jsem si už zvykl, nebo kameraman konečně přestal třepat kamerou, ale nevolnost přešla. Ultrarychlý tempo zvolnilo, slovní přestřelky byly srozumitelný, počet zmiňovaných postav nenarůstal donekonečna. Tenhle díl se mi konečně líbil. Velké plus už od prvního dílu je civilní herectví hlavních postav a neokoukané postavy ve vedlejších rolích. ()
Možná kdybych měl notýsek a poznačil si alespoň každé druhé jméno, které zazní (pokud jej tedy neříká Sokol nebo Finger aka zazní, ale není rozumět), bylo by to o něco stravitelnější. Takhle je výsledkem pouhá změť údajů, postav a čísel, ze které je každý jeden český divák nadšen, protože devadesátky jsou prostě sexy téma na cokoli ostatní nehledě. ()
Na tomhle případu Orlických vražd mi zase smrdí jedno jméno a to Werner...ani dnes o něm nikde není ani zmínka...pouze se o něm zmiňuje Černý....označuje Wernera jako vraha a též Kopáč prý v dopise na rozloučenou napsal, že vraždil Werner...stejně tak pokusy o obnovení procesu byly vždy smeteny ze stolu. I když jsem přesvědčen o Černého vině, možná vraždili oba. ()
Já tedy nevím ale pořád se v tom ztrácím a marně vzpomínám kdo je kdo. Uznávám, že oproti jiným kriminálkám je to úplně někde jinde ale stejně se nemohu zbavit pocitu, že se to mohlo udělat lépe a přehledněji. Nesdílím rovněž názory většiny recenzentů, že herci jsou skvělí. Já naopak jejich výkony považuji za slabinu. Sokol i Finger mi přijdou děsní a pořád s nostalgií vzpomínám na hereckou partu z I. oddělení. To bylo vážně úplně jiné kafe. Možná po nich chce režisér aby tak nějak "civilně" hráli ale obzvlášť Sokol snad ani nehraje, jen tam chodí a háže repliky. Nevím, nevím ale dost mi to bolí... Ale jedno musím uznat. Je vidět, že o psal profík, který toho o policejní práci ví opravdu hodně. Nejde mi do hlavy proč autoři jiných kriminálek se nenechají inspirovat a také se někoho nezeptají. Každý normální kriminalista by jim určitě řekl, že to co natáčí jsou úplné hlouposti. Nemohou se pak divit, že jim to lidé nevěří, a že jsou často znechuceni. A při tom je to tak jednoduché. Víte proč se divákům pořád líbí Nemocnice na kraji města ? Je napsána ze znalosti pobytu autora právě v té nemocnici. Je to opravdu prosté. Prosím, řekněte jim to už konečně někdo, třeba na FAMu... ()
Tak už je asi jasné, jakým směrem se bude ubírat zbytek dílů, a že si asi v závěru seriálu půjdem zaplavat do Orlíku. Vedlejší příběh okolo Arménců (Albánců) působil vcelku nedůležitě, až v závěru naznačil mojí prvotní myšlenku, že Sokol bude hrát zkorumpovaného policajta, tak uvidíme, jestli to ustojí. Zatim nejlepší díl. ()
Galerie (22)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (14)
- Třetí epizoda seriálu Devadesátky byla nejsledovanějším pořadem nedělního večera i celého dne, premiéru si nenechalo ujít 1,98 milionu diváků starších 15 let (podíl 44,6 %). (rublik05)
- Na začátku scény s plk. Zelňákem (Pavel Batěk) je záběr na fotografii prezidenta Havla s ochrankou. Jedná se o skutečnou fotografii, na které byl ale vyměněn obličej a účes tehdejšího šéfa Havlovy ochranky, Františka Kollmana (muž v bílé šále). (aAmbi)
- V 10. minutě mluví arménský mafián o svém vykradeném Mercedesu jako o nové verzi třídy S. Ve skutečnosti je však arméncovo auto model 190, který byl v roce 1993 nahrazen třídou C. (PlumJelinek)
Reklama