Devadesátky
Režie:
Peter BebjakScénář:
Josef MarešKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Jan Kolařík, Štepánka Fingerhutová, Daniel Margolius, Kateřina Marešová, Bořek Slezáček, Radek Polák (více)Obsahy(1)
Do nepřehledných vztahů pražského podsvětí přicházejí noví lidé, kteří si chtějí urvat kus města pro sebe. Číňané si vyřizují spory mačetou, Albánci a Arméni po sobě střílí kvůli malicherným hádkám, čeští kriminálníci si posílají poštou výbušná zařízení... Má policie spolupracovat s podsvětím, které nabízí informace vedoucí k odhalení zločinů? (Česká televize)
(více)Recenze (79)
Závěrečných 20 minut byla pecka kdy jsem si vážně říkal, kurva proč už to končí, jak to mám týden vydržet? Slezáček jako východojazyčný boss je taky super castingová perla a Sokol se také postupně zlepšuje. Jsme v půlce a začínám věřit, že ta druhá půlka bude velice zajímavá. Snad dojde i na trochu delší záblesky z minulosti kolem tria Orlických vrahů, Rumla jako Černého bych si celkem rád vychutnal v jeho temné roli naplno. ()
Tak poprvé se musíme obejít bez Jonáka... Jeho auru má asi nahradit Bořek Slezáček, jenže to je jen obyčejný rusák bez všeobecného pozadí. Ale pořád platí, že Ondřej Sokol jako nadporučík Tůma, tvářící se jakoby jedl citróny, naprosto neumí hrát a kazí dojem seriálu. Stejně tak kamera je tragická, jediný fígl je to neustálé přibližování a oddalování, herci mluví a nevidíme jim do obličeje, či jsou pozdě zabíraní.. Příběhově je to takové vyšetřování z doslechu, málo pátrání hodně výslechů. Tak amatérský přístup od zkušených policistů, že je po právu poučuje nováček Kozák. Překvapení, že výpověď jednoho práskače nemůže vést k obvinění naprosto bez důkazů? To nebyla diskuse dychtivého se zkušenými, nýbrž s namyšlenými neprofesionálními idioty! ()
Na jednu stranu mi to přišlo strašně dlouhý na druhou jsem chtěl aby to bylo ještě delší. V druhé půli jsme se s přítelkyní přistihli, že detektivům držíme palce!! Čili nic co bych zaspal v polovině. Jediné co to sráží je zmiňovaná kamera. Když jsem dostal svou první taky jsem se lekl zoomu co všechno umí. Ale tady pan kameraman zoom využívá tak, že jsem se občas lekl, že se v letu rozplácnu o něčí zátylek. Ale i přesto 5*! ()
Kdybych se v devadesátých letech méně starala o rodinu a o svou práci a zajímala se o pražské podsvětí, možná bych si to užila. O orlických vraždách slyšel každý, ale řešili je jiní. Pro mě příliš mnoho postav, ujížděl mi vlak, a když už jsem ho doháněla, zase se objevil někdo jiný, o kom jsem netušila, kdo to vůbec je. Druhá polovina této epizody byla lepší, tam už jsem tolik netápala. Herecké výkony nejsou špatné, sama jsem překvapena, jak se mi líbí Ondřej Sokol, který dobře doplňuje nemluvného Martina Fingera. I mladý se zlepšuje. Jen tu Pagáčovou měli nechat doma. ()
Na tomhle případu Orlických vražd mi zase smrdí jedno jméno a to Werner...ani dnes o něm nikde není ani zmínka...pouze se o něm zmiňuje Černý....označuje Wernera jako vraha a též Kopáč prý v dopise na rozloučenou napsal, že vraždil Werner...stejně tak pokusy o obnovení procesu byly vždy smeteny ze stolu. I když jsem přesvědčen o Černého vině, možná vraždili oba. ()
Galerie (22)
Photo © Česká televize / Zuzana Páchová
Zajímavosti (14)
- V 10. minutě mluví arménský mafián o svém vykradeném Mercedesu jako o nové verzi třídy S. Ve skutečnosti je však arméncovo auto model 190, který byl v roce 1993 nahrazen třídou C. (PlumJelinek)
- Střelba v klubu Kleopatra se ve skutečnosti udála v říjnu 1998, tedy již poté, co byli orličtí vrazi dopadeni a odsouzeni. (Brain)
- Na konci epizody zazní skladba „Líbám tě černou“ od skupiny BSP. (Punisher)
Reklama