Režie:
Henry SelickScénář:
Henry SelickKamera:
Pete KozachikHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Dakota Fanning, Dawn French, Teri Hatcher, Ian McShane, Jennifer Saunders, Keith David, John Hodgman, Emerson Tenney, Robert Bailey Jr., Christopher MurrieVOD (1)
Obsahy(2)
Jedenáctiletá Koralína Jonesová je zvědavé a neposedné děvče. Přestěhovala se s rodiči na nudný venkov. Doma musí být zticha, hlavně nevyrušovat a jít nervózní mamince a duchem nepřítomnému tatínkovi z cesty. Koralína se nudí, a tak se vydá na průzkum okolí. Seznámí se s poněkud střeleným a upovídaným chlapcem Wybiem a jeho kocourem. V domě pak objeví tajná dvířka, která ji zavedou do světa skoro stejného jako je ten současný, jen tatínek a maminka tam mají místo očí knoflíky. Všechno je tam dokonalé, rodiče jsou hodní a mají pro ni vždycky spoustu času. Ale netrvá dlouho a Koralína zjistí, že vše není tak růžové, jak se původně zdálo. V ohrožení se octne nejen ona, ale také její skuteční rodiče. Koralína bude muset vynaložit veškerý svůj důvtip a odvahu, aby svou skutečnou rodinu zachránila. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (851)
Malá věčně nepochopená, nespokojená a neopečovávaná holka dostane lekci, ze který bych já slintal ještě ve třiceti letech. Krásně adventurní schéma propracovávání se dějem. Nebo tak to na mě alespoň působilo, no... Každá postava má osobnost.. Vlastně každá věc má v tomhle snímku osobnost. Abstraktní, plné fantazie a divnoty. Já su spokojen ()
Atmosférické, napínavé, ponuré a strašidelné. Některé pasáže mě opravdu slušně vyděsily a měla jsem pocit, že jestli mě, diváka vcelku odolného, toto vyděsí, tak pokud se na Koralínu dívá nějaký malý špuntík, z některých scén nejspíše pláče hrůzou a po dlouhé večery se možná bude i po tmě bát. Čarodějnice a ty její knoflíky byly vskutku opravdu velmi děsivé. Hodně povedený snímek, ale netroufla bych si říci, že v něm naleznou pohlazení a klid v duši i ti (nej)menší. ()
Nuda nuda , strašná nuda, vůbec mě nenapadá důvod proč to má tak vysoký hodnocení (90%), tohle půjde podle mě dolu velkou rychlostí. Zhruba první hodina příběhu je naprosto o ničem, nudil jsem se, i když sem se pokoušel bavit, hledal sem na filmu něco pozitivního, ale nic sem nenašel, ani hlavní postava mě ničim nezaujala. V podstatě se to Henry Selick snažil natočit podobným stylem jakým točí Tim Burton svoje hororový pohádky, ale vůbec se mu to nedařilo, sice abych zase nekřivdil, tak to neni úplně otřesný, ale nemá to prostě v sobě nic, čim by to vyloženě zaujalo, člověk na to jen čumí a přežívá. Zbylých třicet minut už je lepších, film trošku ožívá, atmosféra se potemní, příběh se rozjede a už to jakž takž nějak dokáže zapůsobit a zabavit, ale je to hodně málo ()
Po mimické a vůbec animační stránce samozřejmě naprostá špička, jinak ale nesahá Mrtvé nevěstě nebo Ukradeným Vánocům (těm hlavně) ani po kotníky. Hororové a strašidelné prvky působí naroubovaně za každou cenu, od půlky začne být děj strašně natahovaný a energie a tempo se z něho v podstatě vytratí (a už se neobjeví). Bohužel, ani hudební veterán Coulais se nezmohl na víc než jen pár zajímavých hudebních momentů. Hudba paradoxně funguje lépe samotná než s filmem... Selickovi každopádně chybí nápady a Burtonův dohled, který by Koralíně zajistil elegantnější průběh, žánrovou čistotu a dostatečné fantazijní zázemí. A taky lepší tah na branku... ()
Paradoxně bych ocenil méně Selicka (neonové a hlodavčí infantility v rouše všudypřítomného odkazování) a více klasického Burtona (vyspělé makabrózní morbidity s černohumornou úderností), ale přesto jsem si tuhle v podstatě šíleně nepůvodní, nicméně skutečně mrazivě podanou moralitku o závislosti na a pokušení jinými, "dokonalými" světy, kde můžeme při neopatrnosti snadno zabloudit, zapomenout na šedivý a fádní svět na druhé straně dvířek a stát se přízrakem (s knoflíky místo očí), dokázal vychutnat (asi pro to podbízivé psychoanalyticko-mytologické čtení). Maličko se ale obávám, že vedle stylové ucelenosti Nightmare Before Christmas, popř. Mrtvé nevěsty zapadne trochu zdrogovaná Koralína (i navzdory technické dokonalosti) do temnoty bezedné studny, která je ve výše zmíněné psychoanalýze obecně považována za symbol nevědomí, v umění pak za metaforu pozvolného zapomnění. Byla by to škoda? Odpověď na konci tunelu "druhého" narození. P.S. Bruno snaživý, ale na Dannyho notičky for darkened people nemá "gebíry". ()
Galerie (90)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (30)
- Pro natočení 74 sekund filmu bylo zaoptřebí týden práce více jak 300 lidí. (Pavlínka9)
- Koralína navrhuje druhé mámě (Teri Hatcher) hru na schovávanou, což je název thrilleru z roku 2005, ve kterém Dakota Fanning hraje holčičku přesvědčenou o existenci imaginárního přítele. (Rob Robinson)
- V jedné pasáži filmu projeví Koralína (Dakota Fanning) během 35 vteřin 16 různých výrazů obličeje. (venus)
Reklama