Režie:
Brian YuznaKamera:
Rick FichterHrají:
Billy Warlock, Devin DeVasquez, Evan Richards, Charles Lucia, Chanel Ryan, David Wiley, Tim Bartell, David Wells, Heidi Kozak Haddad, Jason Williams (více)Obsahy(1)
Rodina Billa Witneyho (Billy Warlock) se na první pohled ničím neliší od ostatních obyvatel Beverly Hills. Jsou to úspěšní, bohatí, ve svých oborech uznávaní lidé... Ale za pozlátkovou slupkou se skrývá cosi zlověstného! Cosi, co Billiho přinutí hořce litovat chvíle, ve které zatoužil poznat skutečnou pravdu. (kosta73)
Videa (1)
Recenze (55)
Čiernohumorný nápad ako pranierovať novodobú šľachtu v podobe smotánky z Beverly Hills je viac než len dobrý, no bohužiaľ výsledný produkt je len sledom samoúčelnosti - najmä nevysvetlených snových pasáží (ktoré tvoria väčšinu prvých dvoch tretín filmu) doplnených o záverečnú podobne bezzmyselnú desaťminútovú prehliadku gore. Obyčajne by mi to aj bolo jedno, škoda len, že tento film mal naviac ako len byť tupým béčkom. ()
Rejža Yuzna vystřihl tohle jako debut? Klobouk dolů. Vsadím se, že Society si pouští u Cronenbergů aspoň 10x do roka. Ze začátku lehké náznaky toho, že je něco špatně, postupné narůstání paranoie našeho hrdiny a naprosto grandiózní finále, které jsem absolutně nečekal. Billy Warlock byl v hlavní roli super, Devin DeVasquez nádherná a zvrácená fantazie Briana Yuzny bezbřehá. Tohle je kritika "vyšší" společnosti jako rána kladivem. A nadávka Butthead zde dostává ten pravý rozměr. Holt šílený osmdesátky. ()
No nudit se budete u tohoto filmu přesně prvních 75 minut, ve kterých jsou takové ty obvyklé teenegerovské potíže - škola, sex, škola, auta, škola, fotbal. A napřeskáčku taky mimoňské řečičky ala Plan 9 from Outer Spece (jenže uplně nefunkční a nevtipné. jedna sexy roštěnka a pomrkávání po Frankensteinově nevěstě toho moc nezachrání. A ta závěrečná super řežba? Přehlídka toho, co všechno se dá udělat ze slizu, to už raději doporučuji přímo Sliz (1988). Society je film, který strašně rychle zestárl a zosobňuje vše špatné z osmdesátek, nikoliv to fajné. Výsměch majstrštykům jako Braindead, Evil Dead či Bad Taste. A že je Straussova hudba skvělá? No to samozřejmě je, ale WTF ... ??? ()
Začátek je tajemně mysteriózní až znepokojující, kdy divák naprosto netuší jestli hlavní hrdina bojuje jen se svým šílenstvím nebo je opravdu na stopě podivné společnosti s ještě podivnějšími rituály. Ve filmu jsou použita všechna možná klišé z příběhů o boji jedince proti všemocné společnosti, jejíž chapadla zasahují do těch nejvyšších míst a víceméně ovládají veškeré dění. Tenhle "thriller" se v závěru změní v naprosto fantastickou bizarní grotesku plnou surrealistických obrazů a masek. Zasloužených 80 %. ()
QAnon the movie aneb kterak nevybouřený školní namakanec zjišťuje, že v jádru californských elit je něco velmi zvráceného. Svého času musela pro nic netušící diváky, kteří si film půjčili ve videopůjčovně, být "Society" skvělým zjevením. Byť teda oni asi už tehdy moc dobře tušili, co se na ně chystá, protože Brian Yuzna díky spojení s "Re-Animatorem" měl jasně vytvořenou škatulku. Proto také paranoidní linka, kterou se film snaží většinu své stopáže budovat až tolik nefunguje, neboť všichni tuší, že hrdina nemá jen halucinace. Bohužel tato linie zabírá větší část snímku a ulepená dalíovsky surreální satira se dostavuje až ke konci. Ostatně celý projekt vykazuje klasické neduhy VHS brakovek, kde ústřední ulítlý nápad nevydá na víc jak středometrážní projekt (respektive není rozpracovaný do pořádného scénáře, který by ho dokázal plně využít), ale hluché scény ho nastavují na celovečerní stopáž. Ale co si budeme povídat, stejně na tento film nikdo nebude koukat kvůli scénáři (který vážně nefunguje a jde vlastně odnikud nikam), ale jen kvůli výtvorům uměleckého mistra speciálních efektů Screaming Mad George, které jsou famózní a groteskně zneklidňující. "Society" tak ukázkově potvrzuje pravidlo, že pro převládající dojem z filmu vzniká na základě diváckého zážitku z poslední čtvrtiny filmu. ()
Reklama