Režie:
Yorgos LanthimosScénář:
Tony McNamaraKamera:
Robbie RyanHudba:
Jerskin FendrixHrají:
Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe, Ramy Youssef, Christopher Abbott, Jerrod Carmichael, Hanna Schygulla, Margaret Qualley, Vicki Pepperdine (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Od režiséra Yorgose Lanthimose a producentky Emmy Stone přichází neuvěřitelný příběh o fantastickém vývoji Belly Baxter, mladé ženy, kterou k životu vrátil geniální a nekonvenční vědec Dr. Godwin Baxter. Pod Baxterovou ochranou Bella touží po poznání. Hladovějící po zkušenostech, které jí chybí, uteče s Duncanem Wedderburnem, mazaným a zhýralým právníkem, do víru dobrodružství napříč kontinenty. Nepodléhajíc předsudkům své doby se Bella zasazuje za rovnoprávnost a svobodu. (Falcon)
(více)Videa (13)
Recenze (509)
JO! Nejelpší film po snad 15 letech (od Benjamina Buttona). Konečně zas film, co nemá slabé místo, vy se při sledování modlíte, ať je delší, a víte, že se na něj budete kdykoli rádi koukat znovu (za měsíc, za rok, za 10 let, za 20 let..). Je to gejzír kreativity, humor, napětí, láska, sex, dojetí. Nádherná výprava s přehnaně stylizovanou belle epoque (už je tu několik zmínek o Burtonovi, ale až takhle dobré to Burton neměl nikdy, navíc vždy točil mládeži přístupné filmy, pche). Baxterova laboratoř plná pozoruhodných výtvorů, od pospojovaných zvířátek po hlavní hrdinku - dospělou ženu s duší dítěte, která se ale postupně učí a moudří. Frankenstein s růží pro Algernon. Výkon Emmy Stone je fantastický a toho Oscara získat musí (ale holt ho dostane zamlklá puťka Gladstone, aby mohla být první Indiánkou s touto cenou). Skvělý slizák Ruffalo. I Dafoe mě tu bavil, a je namaskovaný tak, že je větší fešák než ve skutečnosti. Nečekaný twist 20 minut před koncem. Krásný design titulků i hudba. Prostě životní film pro všechny zúčastněné a instantní klasika. ()
Fantaskní svět plný nadčasových obrazů slouží jako dějiště pro nejdivnější (ne)představitelnou komedii. Ta je přitom často vším, jen ne komedií, nejednou trefí hřebíček na hlavičku i v nejpřehrocenější scéně - a Emma Stone v ní zdánlivě mimochodem podává jeden z nejlepších výkonů, co jsem kdy viděl. ()
Emma Stone v dechberoucím hereckém výkonu, co ta tady předvádí, je prostě WOW. Táhne celý film a bez debat jde o jeden z nejvýraznějších hereckých výkonů poslední doby. Lanthimos obvykle není úplně můj šálek čaje, nikdy jsem se nedokázala na jeho předchozí filmy napojit, ovšem tady mě pohltil od začátku až do konce. Na první pohled možná jde o další jeho bizár, ale pod tím vším se skrývá opravdu silný příběh plný skrytých detailů, které jistě povedou k několika zajímavým diskuzím, protože věřím, že každý tam nalezne něco jiného. V poslední třetině je sice pár momentů, které už mi přišly zbytečně na víc, ale zároveň rozumím účelu těchto momentů a co chtěl tvůrce říct. Velmi silné 4* ()
Asi tak by vyzeralo, keby Wes Anderson nakrútil sexploitation. Gotický úvod a najmä fantastický Willem Dafoe (ktorý má skvelo napísané dialógy) ma bavili, ale od Lisabonu je to čisté exploitation bez sebareflexie. Vzorec je presne taký istý ako v 70tych rokoch a to vytrieskať z príbehu čím viac erotických eskapád a na konci trochu zamoralizovať, aby sa svedomie diváka (a najmä tvorcov) trochu očistilo. Je pravda, že keby to bol taliansky artový brak zo 70tych rokov, asi by som bol nadšený. Ak to ale porovnám s tematicky podobným The Opening of Misty Beethoven, rozdiel 50 rokov významne nebadať, s čím mám dosť problém jednak, lebo je to nudné a obohrané, zároveň spoločnosť i kinematografia sa niekam posunuli. Nemám principiálny problém s nakrútením moderného sexploitation, očakával by som ale aspoň nejakú reflexiu žánru. Viaceré dobové exploitations (napr. od Jacka Hilla) boli napriek prvoplánovej exploatácii viacvrstvovejšie a progresívnejšie než toto tu. ()
Jimmy Kimmel to na Oscaroch pomenoval vtipne a presne- "Práve ste videli všetky zábery z Chudáčkov, ktoré je možné odvysielať v televízii..." Úvod ma chytil, prvých 10-15 minút bola atmosféra naozaj ala Frankenstein...,Výkon E. Stone bol fajn, ale u mňa to na Oscara nebolo, no na druhej strane prečo nie? Postupne sa však postava Belly začne meniť, čo je stále v poriadku, veď to je hlavná linka príbehu. Po scéne s uhorkou, ktorá jej robí dobre tam dole..., to však začína škrípať. Venovať sexualite pár scén a dialógov ok, ale tretinu filmu? s takmer pornografickými scénami? Prestavoval som si solídnu a precítenú drámu s útokom na emócie, no ostal som úplne chladný a s pribúdajúcimi minútami ma film zaujímal čoraz menej. Emma Stone ako herečka ok, ale robiť z nej sexsymbol a ženu z ktorej sú všetci muži paf? Ok, každý máme nejaký vkus, ale Emma Stone nie je Monica Bellucci ani Charlize Theron ani ,ani , mohol by som pokračovať. Ak ma niečo zaujalo tak postava "stvoriteľa", ktorú stvárnil W. Dafoe. Na ich vzťahu, odlúčení a poznávaní sveta sa dalo stavať, ale režisér Lanthimos zvolil pre mňa osobne veľmi pochybný prístup. Nechápem vôbec nominácie tohto filmu a už vôbec nie úspech, ktorý zožal. Film na jedno pozretie. Zásadne bez detí!!!, nenechajte sa zmiasť názvom, ktorý deti priláka k obrazovke! 60%. ()
Galerie (144)
Zajímavosti (26)
- Dramatická ubrečená scéna Duncana Wedderburna „BELLA!“ byla improvizace Marka Ruffala. (catnipped)
- Film byl ohlášen v únoru 2021. Yorgos Lanthimos měl pocit, že spolupráce s Emmou Stone (Bella) je pro něj výhodou, protože si vzájemně důvěřovali. Stone také hovořila o tom, že proces natáčení filmu byl ve srovnání s Favoritkou (2018) jiný, protože působila i jako producentka: „Bylo tak zajímavé podílet se na tom, jak se film dává dohromady, od herců po vedoucí oddělení a podobně. Nakonec o tom rozhodoval Yorgos, ale já jsem byla hodně zapojená do procesu, který začal během pandemie; v té době jsme oslovovali lidi, dělali casting a všechno možné, protože jsme nemohli nikam jet.“ (classic)
Reklama